صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۱۹۱۰۵
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲

نماینده کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشجویان پیشقراولان پیشرفت کشور هستند و انتظار ما این است که مدافع استقلال سیاسی، فرهنگی، نظامی و اقتصادی کشور باشند.

به گزارش ایکنا از البرز، علیرضا عباسی، نماینده کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی، 16 آذرماه با حضور در جمع دانشجویان خوابگاهی دانشگاه خوارزمی ضمن تبریک به‌مناسبت روز دانشجو و گرامیداشت مقام دانشجو، بیان کرد: ۶۸ سال پیش در چنین روزی خون سه دانشجو جلوی دانشکده فنی دانشگاه تهران برای حفظ استقلال کشور بر روی زمین ریخت. امروز بعد از ۶۸ سال ما باید مدافع استقلال سیاسی، فرهنگی، نظامی و اقتصادی کشور باشیم.

وی با بیان اینکه شما دانشجویان پیشقراولان پیشرفت کشور هستید، افزود: شورای عالی اشتغال آماری تکان‌دهنده از وضعیت اشتغال دانشجویان در رشته‌ای خاص را ارائه کرده است که می‌توان آن را به سایر رشته‌ها هم تعمیم داد، تقریبا ۴۰ درصد از دانشجویان بعد از تحصیل دنبال هیچ شغلی نیستند و حدود ۴۰ درصد شغلی که انتخاب می‌کنند هیچ تناسبی با رشته تحصیلی آنها ندارد؛ یعنی ۸۰ درصد ظرفیت و سرمایه دانشگاه هدر می‌رود.

این مسئول با بیان اینکه اگر یک ریال هم در دانشگاه هزینه شود انتظارمان این است که چند ده برابر آن خروجی حاصل شود، افزود: یکی از این خروجی‌ها تربیت نیروی انسانی است.

نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه در بعضی از کشورها از کشاورزی، صنعت، داروسازی و... از حداقل مواد خام اولیه ارزش افزوده ایجاد می‌کنند، گفت: مجموعه دانشگاه‌های ما باید به فکر خلق ثروت از طریق انتفاع از تبدیل مواد خام باشد. دانشگاه‌های ما از نسل یک و دو و سه تا حدودی عبور کرده است. زمانی دانشگاه‌های کشور آموزش محور بود، بعد پژوهش محور شد و الان باید بررسی شود که دانشگاه در خلق ثروت چقدر مؤثر است و به چه میزان می‌تواند دانشگاه کارآفرین باشد.

عباسی در پایان گفت: انتظارمان این است که شما بازخوردهایی از اتفاقاتی که در دانشگاه در حوزه آموزش و پژوهش رخ می‌دهد را به ما بدهید که ما مسیر را اصلاح کنیم.

انتهای پیام