صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۱۹۶۱۰
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، گفت: چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت ویژه همسر و فرزندان طلاب در استان اردبیل برگزار می شود.

به گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین عزیز صابر، رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، 18 آذرماه، در نشست کارشناسان، رابطین، مدرسین و مدیران مراکز تربیت قرآنی نورالثقلین اردبیل، اظهار کرد: خدمت در حوزه قرآن توفیق بزرگی برای ما بوده که نصیب فعالان قرآنی شده و بایستی این موهبت الهی را غنیمت بشماریم.

وی بیان کرد: مؤسسات و خانه‌های قرآنی به عنوان مراکز تربیت نورالثقلین اعلام آمادگی کرده‌اند و به همین منظور ۱۰ جلسه خانگی آموزش قرآن برگزار شده و هدف از اجرای فعالیت‌های آموزشی در راستای ترویج تربیت قرآنی است که انتظار داریم کارشناسان و فعالان قرآنی آن را مورد توجه ویژه خود قرار دهند.

رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ادامه داد: طرح آزمون اعطای مدرک عمومی و تخصصی قرآن در اردبیل اجرا می‌شود که به همین منظور توسعه فعالیت‌های قرآنی با همکاری اوقاف و امور خیریه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل انجام می‌شود که این موضوع برای ما جزو اولویت اساسی و مهم است.

صابر بیان کرد: چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت ویژه همسر و فرزندان طلاب در استان اردبیل برگزار می‌شود که طبق تفاهم نامه به عمل آمده تا پایان آذر ماه این دوره از مسابقات در رشته‌های مختلف و رده‌های سنی مختلف برگزار و نفرات برگزیده در هر رشته و مقطع سنی علاوه بر دریافت جایزه به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

وی تصریح کرد: طرح پایش و ارزیابی خانه قرآنی نیز در استان اردبیل برگزار می‌شود که به همین منظور از تاریخ ۲۰ آذرماه، کارشناسان قرآنی به خانه‌های قرآنی در روستاها و بخش‌های مختلف استان برای پایش عملکرد این خانه‌ها مراجعه کرده و اطلاعات لازم را در سامانه درج می‌کنند.

صابر بیان کرد: مجمع خیرین قرآنی در شهرستان‌های استان نیازمند تشکیل است که با توجه به کم بودن فعالیت‌های قرآنی و کمبود اعتبار در زمینه تامین منابع مالی مورد نیاز با جذب خیرین و تشکیل مجمع خیرین رقم خورده تا بتوانیم مشکلات مالی قرآنیان را برطرف‌سازی کنیم.

انتهای پیام