صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۲۲۶۵۶
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱

نماینده ولی فقیه در استان فارس بر ضرورت مستندنگاری آثار مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی تأکید کرد و گفت: اگر کاری در این زمینه نشود از خاطر مردم می‌رود.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 30 آذرماه در مراسم نامگذاری ایستگاه راه آهن شیراز به نام «آیت‌الله حائری شیرازی» که در سالن این ایستگاه برگزار شد، بر ضرورت مستندنگاری آثار آن عالم ربانی تأکید کرد و گفت: مرحوم آیت‌الله حائری 30 سال فعالیت کرد و زحمات زیادی کشید اما از آثار ایشان مستندنگاری نشد.

وی با بیان اینکه اگر کاری در این زمینه نشود از خاطر مردم می‌رود، افزود: نمی‌شود مردم با خدمات ناآشنا باشند و سپاسگزار این مرد باشند، فضای فرهنگی کشور این سال‌ها لطمه خورده است و جوسازی در فضای مجازی جای واقعیت را می‌گیرد.

آیت‌الله دژکام با اشاره به اصل خدمات افراد نباید زیر سئوال برود، نخبگان و فعالان فرهنگی باید واقعیت‌ها را منعکس کنند تا مردم بهره‌مند شوند، گفت: اینجا جمع شده‌ایم که بگوییم که سپاس‌گزار خدمات آیت‌الله حائری شیرازی و سایر بزرگان هستیم.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت ریلی استان فارس گفت: 80 سال بحث می‌شد تا شیراز به خطوط ریلی کشور متصل شد و مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی برای این موضوع بسیار زحمت کشید و خداوند متعال می‌خواست که این تلاش وی به نوعی در خاطره‌ها بماند.

وی با بیان اینکه از استاندار و مدیران فارس می‌خواهم برای اتصال خط راه آهن شیراز به بوشهر تلاش شود، تاکید کرد: ما از قدیم با بوشهر منافع مشترک داشته‌ایم که اگر بوشهر را از دست بدهیم، بنادر دیگر جای بوشهر را نمی‌گیرد و این باعث توسعه فارس و بوشهر می‌شود.

انتهای پیام