صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۲۴۱۳۴
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴
مدیر حوزه علمیه دورود:

مدیر حوزه علمیه برادران دورود با تأکید بر اینکه معنویت سردار سلیمانی باعث شد احساسات مردم را جذب کند، گفت: شهید سلیمانی برجسته‌ترین انقلابی عمل‌گرا بود.

حجت‌الاسلام خورشیدوند، مدیر حوزه علمیه دورود در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در تبیین ابعاد مکتب شهید سلیمانی با تأکید بر اینکه سراسر زندگی سردار سلیمانی در راه ارتباط با مردم گذشت، اظهار کرد: سردار سلیمانی در شهر کرمان به عضویت سپاه در می‌آید و در والفجر ۸، کربلای ۴ و ۵ حضور فعال داشته و پس از چند سال فرماندهی سپاه قدس را بر عهده می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه شخصیت این سردار بزرگ اسلام در ابعاد مختلفی مانند نظامی‌گری، معنویت و مردم‌داری ظهور و بروز دارد، ادامه داد: معنویت سردار سلیمانی باعث شد احساسات پاک مردم به او جذب شود.

خورشیدوند به جایگاه شخصیتی سردار سلیمانی در ابعاد نظامی اشاره کرد و  افزود: تأکید قرآن بر مقابله با کفار است، همان‌طور که سردار سلیمانی از مصادیق مبارزه با کفار در عصر حاضر بود.

این مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه در آیات قرآن کریم مسلمانان باید برای مقابله با کفار نیروها و سازوکار جنگی خود را تقویت کنند تا دشمنان از آنان بترسند، گفت: دشمنان اسلام از سردار سلیمانی ترس داشتند کمااینکه در منطق اسلام کشورگشایی نداریم اما دفاع بر ما واجب است.

مدیر حوزه علمیه دورود با اشاره به اینکه سردار سلیمانی مالک‌اشتر زمان ما بود، اضافه کرد: خداوند متعال در آیه ۱۱۳ هود می‌فرماید «وَلاَ تَرْكَنُواْ إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُواْ فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَمَا لَكُم مِّن دُونِ اللّهِ مِنْ أَوْلِيَاء ثُمَّ لاَ تُنصَرُونَ» اقتدار و عزت را حفظ کنید و به کسانی که ظلم می‌کنند تکیه نکنید چراکه ویژگی کفار این است که در حق خودشان در حق دیگران و حق خدا ظلم می‌کنند و اگر به کفار اعتماد کنیم نتیجه آن عذاب است.

حجت‌الاسلام خورشیدوند با تأکید بر اینکه حفظ اقتدار جامعه در اصول زندگی سردار سلیمانی مشخص است، افزود: کفار نباید در مسلمانان سلطه کنند و این قاعده نفی‌سبیل است. سردار سلیمانی پرچم اسلام را بالا برده و مانع سلطه بیگانگان شد و داعش را زمین‌گیر کرد و به نوعی مصداق بارز نفی‌سبیل بود.

این مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه در مورد سردار سلیمانی رهبر معظم انقلاب نظرات مختلفی را بیان کرده و شخصیت ایشان را تمجید کردند، بیان کرد: سردار سلیمانی قهرمان ملت ایران، دارای شجاعت، مقاومت، روحیه فداکاری، نوع‌دوستی و یک چهره فراملی بود که در مقابله با داعش به کمک کشورهای مختلف شتافت.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی اهل اخلاص و آخرت‌جویی بود، به‌طوری‌ که ده‌ها بار در معرض شهادت قرار گرفت، اظهار کرد: سردار دل‌ها مختص جناح خاصی نیست و شجاعت و تدبیر در کارهای وی وجود داشت.

این مدرس سواد رسانه با اشاره به اینکه دشمنان سرشناس‌ترین فرمانده مبارزه با تروریست را ترور کردند، گفت: سردار سلیمانی مسلط بر دانش‌های رزمی و دارای روحیه شهادت‌طلبی، اخلاص و ارادت به اهل‌ بیت(ع) بود، این سردار بزرگ ولایتمدار و برجسته‌ترین انقلابی عملگرا بود و هرگز اهل حرف نبود بلکه عمل می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی علاوه بر انجام واجبات به مستحبات نیز مقید بود و با خانواده ارتباط عمیق داشت، اضافه کرد: اگر ابعاد شخصیت سردار سلیمانی در برخورد با خانواده را الگو قرار دهیم بسیاری از مشکلات خانوادگی و آسیب‌های اجتماعی از بین می‌رود.

انتهای پیام