صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۲۴۳۳۰
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱

سخنگوی سپاه، با اشاره به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم(ع) 17 و اذعان دنیا به قدرت جمهوری اسلامی، بیان کرد: امروز دنیا می داند که دشمنان جمهوری اسلامی قادر نیستند کوچکترین حرکت نظامی علیه این سرزمین و منافع ملت داشته باشند.

به گزارش ایکنا از گیلان، سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران امروز، 7 دی در یادواره 1269 شهید تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان و شهدای محور مقاومت که در لنگرود برگزار شد، تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان سپاه را شناسنامه استان گیلان دانست و اظهار کرد: شهدا و رزمندگان این تیپ در دوران دفاع مقدس، در برقراری امنیت مرزها و در دفاع از حرمین اهل بیت(ع) خوش درخشیده اند.

وی با اشاره به حضور اثرگذار نیروهای تیپ میرزا کوچک خان در جریان دفاع از حرم، افزود: شهدا و رزمندگان ما به ویژه علمدارشان حاج قاسم سلیمانی نسبت به اهل بیت(ع) به ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) ارادت دیدنی و مثالزدنی داشتند.

سخنگوی سپاه، پیروی و ارادت به اهل بیت(ع) را بزرگترین نماد و نشان ملت ایران دانست و عنوان کرد: یادواره های شهدا فرصت مناسبی است تا نقشی که شهدا در راه سخت و صعب انقلاب اسلامی داشتند و استقلال و آزادی برای کشور به ارمغان آوردند و عزت و آبرو برای ملت آفریدند را روایت کنیم.

شریف، با اشاره به تعبیر معنادار رهبر انقلاب مبنی بر لزوم روایت دقیق و صحیح و متقن و به موقع رخدادهای انقلاب اسلامی، اضافه کرد: موضوع دفاع مقدس و نقش شهدا در مقایسه با سایر رخدادهای انقلاب خوب روایت شده، زیرا اگر رخدادی درست و خوب روایت نشود، به سرعت توسط دستگاه تبلیغاتی دشمن و از طریق به کارگیری ابزارها و نیروها و تجهیزات و تکنیک های هدایت افکار عمومی، به ضد خودش تبدیل می شود لذا اگر یادواره های شهدا و برنامه های هفته بزرگداشت دفاع مقدس و اقدامات هفته بسیج و... نبود، امروز برداشتی که افکار عمومی ما از نقش رزمندگان و فرماندهان و رهبران کشور در دوران دفاع مقدس داشتند، به گونه دیگری روایت شده بود، زیرا خاصیت افکار عمومی این است که بعد از گذشت چند سال بسیاری از موضوعات به فراموشی سپرده می شود و دشمن از این فرصت بهره برداری می کند.

وی با اشاره به تفاوت 50 میلیونی جمعیت امروز کشور با اوایل انقلاب، عنوان کرد: این جمعیت دوران مبارزات روحانیت علیه رژیم ستمشاهی را به یاد ندارد و لذا دشمن از همین خلا عدم آگاهی و عدم لمس ظلمی که خاندان پهلوی در این کشور روا داشته، سوءاستفاده می کند و نسل جوان این تصور را دارد که در آن دوران همه چیز خوب بوده است.

سخنگوی سپاه، با تاکید بر لزوم تبیین و تشریح وضعیت کشور در دوران پهلوی اول و دوم، ادامه داد: اگر ما ترسیم نکنیم، دشمن تصویر مورد نظر خودش را به ذهن جوانان و نوجوانان متبادر می کند. امروز یکی از عمده ترین محورهای عملیات روانی دشمن این است که به ملت ایران القا کند که انقلاب شما اشتباه بود و کشور در مسیر رشد و دروازه های تمدن قرار داشت و آمریکایی ها به کشور کمک می کردند، اما انقلاب آمد و همه چیز به هم خورد و اکنون هیچ امیدی به آینده وجود دارد؛ در حالی که این القائات نادرست و مایوس کننده شکل کار دشمن در مقابل رخداد بزرگی مانند انقلاب اسلامی است.

شریف، با بیان اینکه انقلاب اسلامی به معنای واقعی کلمه استقلال، امنیت و آزادی را برای ملت به ارمغان آورد، اضافه کرد: دشمن می خواهد این استقلال و امنیت و آزادی را به ضد خودش تبدیل کند؛ این در حالی است که در دوران پهلوی به ویژه پهلوی دوم همه مقدرات کشور در اختیار آمریکایی ها بود و 130 هزار مستشار آمریکایی بر همه شئونات کشور سلطه داشتند و ثروت کشور در اختیار بیگانه بود و حاکمیت اراده ای نداشت، اما امام خمینی(ره) به پشتوانه اسلام و به برکت همت و مقاومت و شجاعت و ایستادگی ملت این کشور را از حلقوم آمریکایی ها بیرون کشید و به دست صاحبان اصلی آن یعنی مردم سپرد لذا در طول 43 سال گذشته آمریکایی ها تلاش می کنند مجددا جایگاه خودشان را به دست آورند.

وی با اشاره به محرومیت بخش عظیمی از جمعیت کشور از نعمت گاز و برق و آب آشامیدنی و آسفالت و بهداشت و درمان در دوران پهلوی، گفت: دشمن هرگز به این واقعیت ها اشاره نمی کند و لذا ما باید فریاد بزنیم که انقلاب و نظام اسلامی علیرغم درگیری با جنگ تحمیلی و توطئه های رنگارنگ دشمنان توانسته خدمات بی سابقه ای به مردم ارائه کند که نظیر آنان در کشورهای منطقه وجود ندارد. امروز 96 درصد جمعیت ما از نعمت گاز برخوردار هستند و بیش از 97 درصد خانوارها برق دارند و کلیه خدمات پزشکی و درمانی در داخل کشور انجام می شود و حتی توریست درمانی در جریان است.

سخنگوی سپاه، با بیان اینکه دشمن به دنبال حاکم کردن یاس و ناامیدی در بین مردم به ویژه جوانان است، افزود: امروز اقتدار و امنیت پایدار داریم و تمام تصمیمات در خاک کشور گرفته می شود، اما برخی از کشورهای منطقه برای حفظ امنیت خودشان به رژیم صهیونیستی که دشمن شماره یک مسلمانان است روی آورده اند و تصور می کنند این چنین می توانند روی پای خودشان بایستند.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم(ع) 17 و اذعان دنیا به قدرت جمهوری اسلامی، بیان کرد: امروز دنیا می داند که دشمنان جمهوری اسلامی قادر نیستند کوچکترین حرکت نظامی علیه این سرزمین و منافع ملت داشته باشند و لذا نباید به لفاظی های رژیم اشغالگر صهیونیستی توجه کرد، زیرا به برکت خون شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم آنچنان پتانسیل قدرتمندی برای مقابله با دشمنان در منطقه شکل گرفته که صهیونیست ها از ترس خودشان چنین داد و فریاد می زنند.

شریف، ضربه قاطع و حرکت آخر را در قاموس رژیم صهیونیستی دانست و یادآور شد: امروز رژیم صهیونیستی طرح هزار ضربه چاقو را علیه ایران در دستور کار دارد که نشان دهنده به زانو درآمدن در مقابل توان نظامی جمهوری اسلامی است. در واقع به برکت هدایت مقام معظم رهبری و تدبیر و درایت و پایمردی نیروهای مسلح به مرحله ای رسیده ایم که صهیونست ها که همیشه حرف از یک عملیات تمام کننده می زدند، به طرح هزار ضربه چاقو رسیده اند، قطعا رژیم صهیونیستی نسبت به 70 سال پیش که سرزمین قدس را اشغال کرده، در پایین ترین وضعیت امنیتی قرار دارد و در مقابل ظرفیت عظیمی از نیروهای مقتدر و باانگیزه جبهه مقاومت در عراق و سوریه و لبنان و فلسطین مهیاست تا در صورت خطای راهبردی رژیم صهیونیستی، بر سر آنان فرود آیند.

وی اقتدار امروز جمهوری اسلامی را دستاورد خون شهدا و مقاومت و ایستادگی و خم به ابرو نیاوردن ملت ایران در عبور از گردنه های صعب العبور دانست و گفت: امروز به قله های فتح و پیروزی نزدیک هستیم و لذا دشمن تلاش می کند داشته ها ما را خفیف و نداشته های ما را برجسته تر نشان دهد، اما میزان موفقیت ها و دستاوردها و پیشرفت ها و آمادگی ها و زیرساخت ها و تربیت کادر نیروی انسانی امروز کشور با اوایل انقلاب و وضعیت دشمنان ما در طول این 43 سال قابل مقایسه نیست و فاصله معناداری دارد.

سخنگوی سپاه، ملت ایران را صاحب تجربه های ارزشمند گام انقلاب دانست و تاکید کرد: دشمن به دنبال بحرانی نشان دادن وضعیت کشور و نادیده گرفتن سرمایه های انباشته انسانی و زیرساختی ماست؛ البته منکر وجود برخی نارسایی ها نیستیم، اما هیچ مشکل غیر قابل حل وجود ندارد و مردم و مسئولان در کنار هم می توانند موانع بسیار بزرگ را از پیش راه کشور و انقلاب بردارند لذا گام دوم انقلاب می تواند با تکیه بر زیرساخت های 40 سال گذشته به صحنه بروز و ظهور استعدادهای ملت و فتح قله های علم و دانش تبدیل شود.

شریف، موشک های بالستیک ایران در رزمایش اخیر را یکی از دستاوردهای بی نظیر علمی کشور دانست و عنوان کرد: قطعا بعد از این دستاورد رفتار دشمنان نسبت به جمهوری اسلامی تغییر خواهد کرد، زیرا دنیای امروز دنیای موازنه قدرت است و کشوری که قدرت نداشته باشد، نمی تواند امنیت ملتش را تامین کند.

وی متذکر شد: امروز دنیا قدرت و توانمندی و صلابت یک کشور را در مذاکرات محاسبه می کند و لذا سپاه به لطف اتصال دائمی به ولایت و اجرای تدابیر رهبری، در جهت قدرتمند کردن ایران اسلامی تلاش می کند، زیرا اگر قدرتمند نباشیم، دشمن برای ما ارزش قائل نیست.

سخنگوی سپاه، ساقط کردن پیشرفته ترین هواپیمای بدون سرنشین آمریکا را توسط دانش بومی فرزندان ملت دانست و عنوان کرد: دنیا می داند که با جمهوری اسلامی متفاوت رو به روست. همانگونه که حاج قاسم سلیمانی با تدبیر و عقلانیت و بدون شکل گیری جنگ علیه ملت دشمنان را به زانو درآورد، ما نیز این راه را ادامه می دهیم و خوشبختانه خروج آمریکا از افغانستان رقم خورده و مقدمات خروج آنان از عراق هم در حال فراهم شدن است و این تدبیر تا رسیدن به نتیحه نهایی استمرار دارد و این استراتژی دقیق و حکیمانه و هوشمندانه متوقف نمی شود تا انتقام خون سردار سلیمانی را که همان قطع دست و پای آمریکا از منطقه است را با کمک شاگردان مکتب حاج قاسم بگیریم.

شریف مردم را نقطه اتکای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی دانست و اضافه کرد: به زودی چند میلیون بسته معیستی توسط سپاه در استان ها توزیع می شود، زیرا سپاه فرزند ملت است و اگر دیروز در میدان رزم بود، امروز در میدن خدمت به مردم است.

انتهای پیام