صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۲۴۸۷۱
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: نتایج آزمایشات ۱۹ مورد مشکوک در استان به آزمایشگاه قطب و انستیتو پاستور ارسال شده و جواب آن‌ها قطعاً امروز اعلام می‌شود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به‌نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، سید راشد جزایری، معاون بهداشتی دانشگاه در تشریح آخرین وضعیت شیوع سویه اُمیکرون، اظهار کرد: سویه اُمیکرون با همان سرعتی که دو هفته پیش در آفریقای جنوبی پیشرفت داشت، در هفته سوم با همان سرعت و شیب تند در حال کاهش است.

جزایری افزود: این نویدی است، که این خیز کمتر از یک‌ماه بوده و بلافاصله موارد ابتلا کاهش پیدا می‌کند، در مقایسه با سویه دلتا، موارد بستری در سویه امیکرون شش برابر کمتر است، اما سرعت انتشار آن چند برابر بیشتر بوده و ظرف دو الی سه روز موارد به‌صورت تصاعد هندسی تا سه برابر بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه از نشانه‌های بارز سویه اُمیکرون، تغییر صدا، خستگی و آبریزش بینی است، بیان کرد: احتمال ابتلای اُمیکرون در کودکان بیشتر است، بنابراین، کودکان به‌ویژه گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال حتما دو دز واکسنشان را تزریق کنند و بدون تزریق واکسن سر کلاس حضور پیدا نکنند.

جزایری بیان کرد: سویه اُمیکرون اکنون در کشور در حال گردش است و در حدود ۱۵ استان کشور به اثبات رسیده و به‌صورت آتشفشانی و انفجاری در حال پیشرفت بوده اما در حال حاضر هنوز ورود سویه اُمیکرون به استان تایید نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه نتایج آزمایشات ۱۹ مورد مشکوک در استان به آزمایشگاه قطب و انستیتو پاستور ارسال و جواب آن‌ها قطعا امروز اعلام می‌شود، بیان کرد: امیدوار هستیم، چهارمحال و بختیاری جزو استان‌هایی باشد که با تاخیر وارد خیز سویه اُمیکرون می‌شود.

وی گفت: به مردم توصیه می‌شود، مردم حتما واکسیناسیون خود را تکمیل و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و استرس و اضطراب به خودشان راه ندهند و به توصیه‌های کارشناسان بهداشتی عمل کنند تا بتوانیم بر خیز ششم فائق بیاییم، تکمیل واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مؤثرترین راه برای مقابله با سویه اُمیکرون محسوب می‌شود.

جزایری با تأکید بر اینکه خطر گرفتاری در نوسانات کرونا از جانب کسانی که هنوز واکسیناسیون آنها کامل نشده است، وجود دارد، تصریح کرد: خوشبختانه روند شیوع بیماری کرونا در استان با ثبات و رو به کاهش بوده و طی هفته‌های گذشته کاهش تعداد موارد ابتلا به این بیماری چشمگیر بوده است.

انتهای پیام