صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۲۶۲۳۶
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱

طی مراسمی با شکوه و با حضور پر شور کارکنان و خانواده‌ها پیکر مطهرشهید گمنام در تیپ 55 هوابرد شیراز تشییع شد.

به گزارش ایکنا از فارس، همزمان با ایام سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مراسم تشییع پیکر شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز، 14 دی‌ماه با حضور پرشور کارکنان و خانواده‌ها در تیپ 55 هوابرد شیراز برگزار شد.

در این مراسم پیکر شهید مطهر با اجرای تشریفات نظامی تشییع شد و در ادامه مراسم حجت‌الاسلام فضلی، رئیس عقیدتی ـ سیاسی تیپ 55 هوابرد گفت: شهدای ما هم در انقلاب تنها و مظلوم بودند و هم در دفاع مقدس. شهید ما درس ایثار و شهادت را از قرآن، اهل بیت عصمت و طهارت، خاندان رسالت و فرهنگ ایستادگی و مقاومت از سرزمینش را آموخته است.

وی تأکید کرد: هیچ راهی برای جاودانگی جز ایثار وجود ندارد همه چیز از جمله مال و قدرت دنیا و هرچیزی در این دنیاست فانی است؛ فقط خداست و اگر کسی خودش را در راه خدا فدا کرد جاودانه می‌ماند مقام شهید و شهدا لحظه به لحظه بالا می‌رود و تا قیامت متوقف نمی‌شود و این مقام و جایگاه را خداوند به کسانی داده که عزیزترین سرمایه خودشان را در راه خدا داده‌اند.

در ادامه مراسم امیر سرتیپ دوم بازنشسته جمال پاکباز، از فرماندهان اسبق تیپ 55 هوابرد و همچنین از فرماندهان مرکز آموزش 08 خاش به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و شهدای تیپ 55 هوابرد پرداخت و گفت: امروز افتخار بزرگی است که در محضرپیکر مطهر شهید گمنام هستیم و تیپ 55 هوابرد مفتخر است که 2350 شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

یادآور می‌شود، ادامه این مراسم مداحی و سینه‌زنی و وداع کارکنان و خانواده‌ها با پیکر شهید گمنام همراه بود.

انتهای پیام