صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۲۶۷۰۵
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵

معاون قضایی رئیس کل و معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان از آزادی ۴۹ محکوم مالی و کیفری جرائم غیرعمد در زندان‌های استان کردستان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، بهادر اسدی ورمله، معاون قضایی رئیس کل و معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان دیروز، 15دی در مراسمی که به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و با همت سازمان بسیج حقوقدانان و ستاد مردمی دیه اداره کل زندان‌های استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: آزادی یک زندانی تنها آزادی یک شخص نیست بلکه با این اقدام از آسیب‌های اجتماعی‌، اقتصادی و فرهنگی جلوگیری می‌شود.

وی با تقدیر از کمک بسیج حقوقدانان سپاه بیت‌المقدس استان کردستان افزود: بسیج در تمام سطوح جامعه نقش بسیار تأثیرگذاری را ایفا کرده و همواره یاور انسان‌های محروم و بی‌بضاعت بوده است و امروز نیز در قالب کمک مؤمنانه اقدام به کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کرده است.

معاون قضایی رئیس کل و معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان در ادامه با تأکید بر تأثیر آسیب‌هایی که زندان روی فرد زندانی و خانواده وی می‌گذارد، بیان کرد: آزادی یک محکوم مالی تنها آزادی یک شخص نیست بلکه با این اقدام از آسیب‌های اجتماعی‌، اقتصادی و فرهنگی جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به آزادی ۴۹ محکوم مالی و کیفری جرائم غیرعمد از زندان‌های استان یادآور شد: مبلغ بدهی این تعداد از زندانیان جرائم غیرعمد مبلغ ۸ میلیارد بود که با همت و تلاش کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت خردمندانه اخذ شده و مابقی این مبلغ ۵ میلیارد ریال با کمک بسیج حقوقدانان و سپاه بیت‌المقدس استان کردستان به حساب ستاد دیه استان واریز شده و زمینه آزادی ۱۸ نفر زندانی مالی و ۳۱ زندانی جرایم غیر عمد کیفری محکوم از زندان‌های استان فراهم شده است.

انتهای پیام