صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۲۷۸۹۷
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه:

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه عملیات کربلای 5، شکستن سخت‌ترین دژ دشمن در شلمچه بود، گفت: رزمندگان با کمال ناباوری در دو شبانه روز عملیات شناسایی، به دژ شلمچه رسیدند که این کار تنها به فضل الهی ممکن بود.

به گزارش ایکنا از البرز، سردار علی فضلی، جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز، ۲۱ دی‌ماه در یادواره شهدای عملیات کربلا پنج که در سالن اجتماعات شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: شاید روایت خاطرات شهدا و ایثارگران در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بتواند تا حدی احوالات آن روزها را به نسل امروز منتقل کند.

وی با اشاره به عملیات کربلای چهار، افزود: فرزندان انقلاب بیش از شش ماه برای موفقیت و پیروزی در آن عملیات تلاش کرده و از بالاترین آمادگی رزمی برخوردار بودند. هیچ‌گاه در دفاع مقدس به اندازه این عملیات سخت‌گیری نداشتیم، چراکه عملیات مهم و تأثیرگذاری بود.

این مسئول با بیان اینکه در این عملیات از حیث آمادگی در نبرد هیچ مشکلی نداشتیم، تصریح کرد: ذوق و علاقه رزمندگان برای حضور در این نبرد و مقابله با دشمن بی‌بدیل بود؛ اما آتش، گلوله و خمپاره همچون قطرات باران بر سر رزمندگان می‌بارید و اوج عصبانیت عراقی‌ها با زدن شیمیایی نمایان شد. مجبور بودیم به عقب برگردیم و رزمندگان در این عملیات ۲۰ کیلومتر بدون وقفه دویدند تا به جای اَمن برسند.

فضلی اظهار کرد: بعد از شکست در این عملیات سرانجام شرایط برای عملیات کربلای پنج فراهم شد و به فرمان رهبر کبیر انقلاب برای آن آماده می‌شدیم. سه شبانه‌روز بحث و تبادل نظر برای این عملیات انجام شد.

این مسئول با بیان اینکه این عملیات شکست سخت‌ دژ دشمن در شلمچه را رقم زد، اظهار کرد: با کمال ناباوری در دو شبانه‌روز عملیات شناسایی، رزمندگان به دژ شلمچه رسیدند که تنها به فضل الهی ممکن بود.

وی با اشاره به عملکرد شهدا، تصریح کرد: دریادلانی که شهید شدند هیچ‌گاه از اقدامات خود نمی‌گفتند، بسیاری از رشادت‌های شهدای ما جایی گفته نشده و شنیده نشده است، از همین رو تاریخ هم نمی‌تواند آن‌طور که باید آنها را قضاوت کند.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به موقعیت آب‌وهوایی جنوب کشور در روزهای جنگ و خشکی دست و صورت رزمندگان و کمبود آب برای خوردن، اضافه کرد: در روزهای جنگ رزمندگان با اعتقاد قلبی به اسلام و انقلاب و رهبر کبیر برای حفظ خاک و ناموس پای کار آمدند، هیچ یک از رزمندگان مجبور به حضور در عملیات نبودند، خدا را شاهد می‌گیرم که پس از عملیات از رزمندگان سوال می‌کردیم که اگر خواهان بازگشت به پشت خط هستید بگویید اما هیچ یک حاضر نمی‌شدند به عقب برگردند.

وی در پایان به سختی عملیات کربلای پنج و تلاش رزمندگان برای شکست دشمن، تصریح کرد: از شب تا ظهر روز بعد عملیات ادامه پیدا کرد، رزمندگان به شوق وقت ملاقاتی که امام خمینی(ره) به آن‌ها داده بود موفق شدند در جنگ نا برابر شلمچه را از آن خود کنند.

انتهای پیام