صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۲۸۹۵۱
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: معلمان، اساتید دانشگاه و افراد با نفوذ در مدارس در جشن‌ها، مراسم و برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر باید به تبیین دستاوردهای انقلاب بپردازند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، امروز، 26 دی‌ماه در نشست هماهنگی برنامه‌های دهه فجر اظهار کرد: خداوند متعال در آیه 42 سوره روم‌ می‌فرماید: «قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الَّذِينَ مِنْ قَبْلُ ۚ كَانَ أَكْثَرُهُمْ مُشْرِكِينَ؛ بگو: در زمین بگردید پس با تأمل بنگرید که سرانجام کسانی که پیش تر بودند [و مرتکب کار زشت شدند] چگونه بود؟ بیشتر آنان مشرک بودند» براساس این آیه قرآن تبیین و فهم تاریخ برای همگان کار اثرگذار و مهمی بوده است چراکه با درک احوال گذشتگان می‌توانیم آینده بهتر را در پیش روی خود بسازیم.

وی افزود: «قُلْ سِيرُوا» در قرآن بسیار بیان شده و گروهی معتقدند که این آیات در باب گردشگری بیان شده است اما در این آیات بیشتر جنبه فرهنگی و معنوی گشت و گذار در زندگی گذشتگان مورد توجه بوده است، تفکر در این امر که گذشتگان چکار می‌کردند و به کجار رسیدند و از سرگذشت آن‌ها عبرت بگیریم لذا این امر تبیین تاریخ را برای ما حائز اهمیت می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بیان کرد: امام علی(ع) خطاب به پسرش امام حسن مجتبی(ع) می‌فرماید: «پسرم! درست است كه من به اندازه پيشينيان عمر نكرده‌‏ام، اما در كردار آنها نظر افكندم و در اخبارشان انديشيدم و در آثارشان سير كردم تا آنجا كه گويا يكى از آنان شده‌‏ام، بلكه با مطالعه تاريخ آنان گويا از اول تا پايان عمرشان با آنان بوده‌‏ام، پس قسمت‌‏هاى روشن و شيرين زندگى آنان را از دوران تيرگى شناختم». این بیانات امام علی(ع) اهمیت مطالعه تاریخ را برای ما مشخص می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در اجرای هر برنامه‌ای طراحی و اقداماتی حائز اهمیت است، افزود: با توجه به بیانات رهبری باید به اقدامات بیشتر توجه کنیم چراکه طراحی‌های همواره و به وفور وجود دارد اما اقدامات باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و میزان اثرگذاری آن کار در اجتماع را بررسی کنیم.

حجت‌الاسلام پورذهبی افزود: معلمان، اساتید دانشگاهی و افراد با نفوذ در مدارس، دانشگاه‌ها و صداوسیما در جشن‌ها، مراسم و برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر باید به تبیین دستاوردهای انقلاب بپردازند.

وی در پایان یادآور شد: مسئولان به عنوان مدیران انقلابی و جهادی باید در سخنرانی‌های خود باور قلبی خود به نظام و انقلاب را برای مخاطبان تشریح کنند تا اثرگذاری لازم را در مخاطبان داشته باشند.

انتهای پیام