صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۲۸۹۷۲
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران:

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ادا کردن حق مادران، همسران، فرزندان شهدا و حتی همسران جانبازان متوفی که عمری سختی‌هایی متحمل شده‌اند کار ساده‌ای نیست. سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) فرصتی است برای گرامیداشت مقام و منزلت بانوانی که با صبر و استقامت در شهادت عزیزانشان، جلوه‌های ایثار را به بهترین وجه ممکن معنا کردند.

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری، نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، 26 دی‌ماه در مراسم تجلیل از مقام والای مادران و همسران شهدا که به‌مناسبت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) در سالن آمفی‌تئاتر اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: در سوگواری سالروز ارتحال شهادت‌گونه بانوی فرزانه بزرگوار حضرت فاطمه ام‌البنین(س) جهت پاسداشت مادران بزرگوار شهدا و همسران شهید قرار داریم.

این مسئول بیان کرد: آن روزها که کشور ما مورد تهاجم دشمن قرار گرفت، فرزندان غیور ایران اسلامی به فرمان امام(ره) به‌سوی جبهه‌ها روانه شدند و در جبهه نبرد حق علیه باطل به شهادت رسیدند. شهدا انسان‌های با تقوایی بودند که در دامان پاک مادرانی پرورش یافتند یا در جوار همسرانی زندگی می‌کردند که داغ شهادت عزیزانشان را به جان خریدند تا حریم میهن، امن بماند و دست بیگانگان به خاک وطن نرسد.

وی ادامه داد: مرور تاریخ پرافتخار اسلام از وجود چنین شیرزنانی حکایت دارد که با بردباری در برابر شهادت همسر و فرزندانشان و ادای دین به اسلام، در جایگاه فداکارترین مادران و همسران شهدا قرار گرفتند، بانوان بزرگی همچون حضرت ام‌البنین(س) که اسوه شجاعت و نماد نجابت بودند و در حمایت از ولایت، علمدار کربلا حضرت عباس(ع) را در دامان خود پرورش دادند.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س)، به‌ نام روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است و این روز فرصتی است برای گرامیداشت مقام و منزلت بانوانی که با صبر و استقامت در شهادت عزیزانشان، جلوه‌های ایثار را به بهترین وجه ممکن معنا کردند.

این مسئول با تأکید بر اینکه ادا کردن حق مادران، همسران و فرزندان شهدا حتی همسران جانبازان متوفی که عمری سختی‎هایی متحمل شده‌اند کار ساده‌ای نیست، گفت: متأسفانه در حال حاضر بین خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان زمزمه‌ای است که مسئولان رسالت خود را در ادای دین به آنها انجام نمی‌دهند و خون پاک فرزندانشان به شایستگی پاس داشته نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: مسئولان نظام نباید فراموش کنند که پشت حرکت تکاملی این جامعه خون‌های نابی ریخته شده که اگر ما قدردان نباشیم سرانجام فاسد و تباه می‌شویم هرچند این جریان تاریخی حق به پیش خواهد رفت.

وی در پایان گفت: اگر بر راه ارزش‌های شهید و شهادت پایداری کنیم ماندگار خواهیم شد و سرانجام جریان باطل محو خواهد شد و زمینه برای ظهور مهدی موعود(عج) فراهم می‌شود.

انتهای پیام