صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۲۹۱۰۲
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تاکنون از ظرفیت های شهر بیرجند به درستی استفاده نشده است، گفت: شهرداری و شوراهای شهر بیرجند تاکنون در معرفی مفاخر و پدران علم این شهر خوب عمل نکرده اند.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، امروز ۱۶ دی ماه در دیدار با اعضای شورای شهر و شهردار بیرجند اظهار کرد: امیدواریم با فضای همدلی و کار تیمی و مشترک تلاش کنید در این دوره برای حل مشکلات شهر بیرجند اقدامات خوبی رقم بخورد.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه شهر بیرجند در سطح کشور به تمیزی و پاکیزگی معروف است چون مردم بافرهنگی دارد، گفت: شهرداری و شوراهای شهر بیرجند تاکنون در معرفی مفاخر و پدران علم این شهر خوب عمل نکردند در حالی که می توان از این ظرفیت برای تعالی شهر استفاده کرد.

وی به برخی از جاذبه های گردشگری و بناهای تاریخی مانند بنده دره، ارگ کلاه فرنگی، قلعه و دیوار یخی اشاره کرد که می توان از این ظرفیت ها استفاده بهینه کرد اما تاکنون محقق نشده است و افزود: درآمد شهر بیرجند قابل مقایسه با شهرهای بزرگ کشور نیست اما از همین درآمد کم نیز می توان استفاده خوب و به موقع داشته باشیم.

قناعت بر لزوم کار و تلاش جهادی شورای شهر و شهرداری بیرجند در این دوره چهارساله تأکید کرد و ادامه داد: مشکل اراضی پادگان، مجتمع هلال، کاروانسرای مستوفی در سه راه اسدی و... طی جلسات اعضای شورای شهر و معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان تصمیم خوبی برای حل این مشکلات گرفته شود.

استاندار خراسان‌جنوبی یادآور شد: منطقه رحیم آباد در همسایگی استانداری، وضعیت مناسبی ندارد لذا شورا باید برای اصلاح این شرایط طرح های اجرایی بدهد تا با پشتوانه استانداری این معضل برطرف شود.

وی با بیان اینکه ارگ کلاه فرنگی از آثار تاریخی بیرجند از فرمانداری منفک و تا نوروز ۱۴۰۱ آماده استفاده عموم می‌شود، افزود: ورودهای شهر بیرجند زیبنده نیست و باید شهرداری به این موضوع ورود کند و این شرایط را اصلاح کند.

قناعت از پیگیری برای افزایش پروازها و توسعه ناوگان هوایی استان خبر داد و گفت: اعتبارات دولتی قطره چکانی است اما تعامل بین دستگاهی نیازمند اعتبار نیست و باید حل و فصل شود.

استاندار خراسان‌جنوبی، جذب سرمایه گذار را گام مهمی در پیشرفت شهری دانست و عنوان کرد: اگر برخی از استان‌ها پیشرفت کردند چون مدیران و خواص همدل و همراه بودند بنابراین بخشی از عقب ماندگی ها ما مربوط به کشور نیست بلکه به عدم همدلی و همکاری خودمان بر‌می گردد.

انتهای پیام