صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۳۱۱۹۶
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹

مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های سلسله و دلفان گفت: شهرستان‌های دلفان و سلسله دارای 380 موقوفه هستند که شامل انواع و اقسام وقف‌ها از جمله مساجد و حسینیه‌ها می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد احمدوند، مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های سلسله و دلفان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از وجود 380 موقوفه ثبت شده شهرستان‌های سلسله و دلفان در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه خبر داد و گفت: این موقوفات شامل انواع و اقسام وقف‌ها از جمله مساجد و حسینیه‌ و مهدیه هستند که جزء موقوفات انتفاعی قرار دارند و درآمدزایی ندارند.

وی افزود: در شهرستان دلفان بقاع متبرکه امامزاده ابراهیم(ع)، احمد و محمود و پیرمحمد و در شهرستان سلسله نیز امامزاده پیرمحمدشاه و اماکن متبرکه حسینیه قمر بنی‌هاشم را داریم که سالانه زائران زیادی از سایر شهرهای استان و حتی سایر استان‌های همجوار دارند.

احمدوند از موقوفه مرحوم رضوانی به‌عنوان قدیمی‌ترین موقوفه در دلفان نام برد و اضافه کرد: بزرگ‌ترین وقفی که طی سال‌های اخیر در شهرستان دلفان به ثبت رسیده وقف 30 هکتار باغ گردو است که توسط حجت‌السلام محمدی، نماینده سابق سلسله  و دلفان در مجلس شورای اسلامی وقف شده است.

مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های سلسله و دلفان به رتبه برتر دلفان از نظر ثبت وقف جدید طی چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: در شهرستان الشتر نیز اخیراً وقف یک منزل 220 متری را داشتیم که نیت واقف آن ساخت مسجد و مرکز تربیت حافظان قرآن است.

وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین موقوفات در شهرستان دلفان موقوفه حاج احمد امیدیان شامل یک ملک مسکونی و دو باب مغازه است که با نیت کمک به مدرسه علمیه ریحانة‌الرسول این شهرستان وقف شده است.

حجت‌الاسلام احمدوند در ادامه با اشاره به در پیش بودن دهه فجر انقلاب اسلامی، بیان کرد: اوقاف شهرستان‌های سلسله و دلفان نیز به‌عنوان یکی از اعضای کمیته قرآن ستاد دهه فجر شهرستان در نظر دارد دو محفل انس با قرآن کریم را با حضور قاریان شهرستانی و استانی در دلفان و سلسله برگزار کند.

مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های سلسله و دلفان با بیان اینکه وقف در رفع مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه تأثیر بسزایی دارد و مردم شهرستان‌های سلسله و دلفان در بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی و اقدامات عام‌المنفعه حضور چشمگیری دارند، به نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ حسنه وقف اشاره کرد و گفت: امیدوارم با همکاری اصحاب رسانه و فعالان فرهنگی شاهد ترویج بیش از پیش فرهنگ وقف در این منطقه  باشیم.

انتهای پیام