صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۳۱۴۹۶
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
قاضی‌زاده هاشمی:

رئیس بنیاد شهید با بیان اینکه یکی از برنامه‌هایی که برای هر استان پیش‌بینی شده است تهیه فیلم سینمایی یا سریال در رابطه با یک چهره شاخص ایثار و شهادت در هر استان در هر سال است، گفت: در صورت تحقق ۳۰ فیلم سینمایی در سال ساخته خواهد شد.

به گزارش ایکنا از فارس، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور عصر دیروز، پنجم بهمن‌ماه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان فارس گفت: در بحث کار و اشتغال ایثارگران و خانواده‌های شهدا، افرادی که در سامانه کاریابی ما ثبت نام کردند شامل ۴۵۰ نفر فرزند شهید، ۲۰۰ نفر فرزند جانباز ۷۰ درصد و سایرین که در مجموع ۷۹۵۰ نفر در کل استان فارس است و تعداد کسانی که متقاضی مسکن هستند که هم زمین و هم وام نگرفتند ۵۰۰۰ خانواده در استان فارس است که این نسبتا عدد زیادی است.

وی افزود: در بحث شهدای فاطمیون هم خانواده‌هایی که تحت پوشش ما قرار می‌گیرند تماما خدمات به آن‌ها ارائه می‌کنیم. اکنون مسئله ما پرونده‌های انتقالی است و مشکلشان بیشتر وضعیت تابعیت آن‌ها است، چون حساب بانکی نمی‌توانند باز کنند و مالکیت نمی‌توانند پیدا کنند، فقط کمک‌های حداقلی دارند از ما دریافت می‌کنند.

قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: در بحث اشتغال طبق قانون موظف هستیم ۱۰۰ درصد فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد را دولت به استخدام در بیاورد که این‌ها ۳۳ هزار نفر در کشور می‌شوند در مرحله اول  برای ١٧ هزار نفر برای شرکت در آزمون مجوز گرفتیم و آزمونی برگزار شده است و به استان فارس برای ۵۰۰ نفر مجوز داده شده بود که فقط ۳۵۵ نفر در آزمون شرکت کردند و از این تعداد که در آزمون شرکت کردند ۱۱۵ نفر اقدام شده است، باید کمک کنیم تا این اتفاق بیفتد و برای افرادی که زیر دیپلم هستند و امکان جذب دولتی آن‌ها ممکن نیست به فکر روش‌های غیردولتی باشیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بیان کرد: در دولت قبل در بحث مسکن برای ساخت ١٠ هزار واحد مسکونی با استاندار وقت فارس تفاهم‌نامه امضا شده بود که ظاهرا فقط برای ٣١٠ نفر محقق شده است.

قاضی‌زاده هاشمی با تصریح اینکه ما همه نیازمند به زیارت با خانواده شهدا و ایثارگران هستیم و آن‌ها هم برای اینکه حرف‌هایشان شنیده شود به این نیاز دارند، گفت: سالی یک بار باید با خانواده شهدا و ایثارگران دیدار شود و این باید برنامه‌ریزی شود و مسئولان استان باید به شکل منظم این کار را انجام دهند و ستادی هم درست شود که مسائل و مشکلات منتقل شود و امیدواریم همه دستگاه‌ها امور ایثارگران را راه‌اندازی کنند و همه دستگاه‌ها به خط شوند.

وی با یادآوری اینکه یکی از وظایف اصلی ما امر فرهنگ ایثار و شهادت است که در این ایام بنیاد به دلیل مشکلات مالی کم کم از بعضی از مسئولیت‌ها از جمله حوزه فرهنگی عقب نشسته است، افزود: تلاش می‌شود که این حوزه را احیا کنیم و این را با کار مشترک انجام می‌دهیم به طور مثال یکی از برنامه‌هایی که برای هر استان پیش‌بینی شده است تهیه فیلم سینمایی یا سریال در رابطه با یک چهره شاخص ایثار و شهادت در هر استان در هر سال است که در صورت تحقق ۳۰ فیلم سینمایی در سال ساخته خواهد شد و یک جریان فکری ـ فرهنگی و الگو دادن به جامعه شکل می‌گیرد.

معاون رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم از انقلاب اسلامی حفاظت کنیم غیر از طریق کسانی که در این راه ارزش‌های خودشان را نشان دادند نیست، تصریح کرد: توجهی شود که در نظام مدیریتی استان ایثارگری دارای اولویت شود چون این‌ها امتحان پس داده هستند و خودشان را ثابت کرده اند، نه از زاویه‌ای که به ایثارگران لطف می‌کنیم، نمی‌خواهیم امتیاز یا سهمیه‌ای بدهیم بلکه بر اساس مبنا می‌گوییم.

قاضی‌زاده هاشمی در پایان گفت: در خصوص نامگذاری معابر حضرت امام خطاب مستقیم به شوراها و شهرداری‌ها کردند که باید بدانید چه کسانی باعث افتخار شما هستند و نام کسانی که باعث افتخار هستند را بر گذرها بگذارید و این کسی جز شهدا نیستند و این‌گونه برداشت می‌شود که بر معابر و خیابان‌ها در شهرها هیچ نامی به جز نام شهید نمی‌توان گذاشت چون این‌ها معیار افتخار هستند و بسیار خوب است که در کنار اسم شهید زندگی‌نامه مختصری نوشته شود.

انتهای پیام