صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۳۳۵۳۵
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶

سرپرست فرمانداری تویسرکان با اعلام افزایش چشمگیر اعتبارات فرهنگی در تویسرکان گفت: هرچقدر در حوزه فرهنگ و دین هزینه کنیم سرمایه‌ای است که باز می‌گردد، به‌طور حتم با رشد این دو در جامعه آسیب‌های اجتماعی کاهش‌ یافته و به لحاظ اقتصادی نیز به نفع کشور خواهد بود.

به‌ گزارش ایکنا از همدان، حسین افشاری سرپرست فرمانداری تویسرکان، امروز ۱۴ بهمن‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌مناسبت دهه فجر خبرنگاران را مشاوران امین خود دانست و با بیان اینکه اصحاب رسانه می‌توانند در تحقق رویکرد دولت سیزدهم مبنی‌بر ارتباط مستقیم با مردم نقش مهمی داشته باشند، گفت: در دولت جدید چهار اولویت در سیاست‌های کلان عنوان شده‌ است، سلامت اولین اولویت دولت است، زمان تحویل دولت در اوج شیوع کرونا بودیم و روزانه خانواده‌های زیادی داغ‌دار می‌شدند اما با حمایت‌های رهبری اقدامات رییس‌جمهور و نظام سلامت تعداد فوتی‌ها دو رقمی شد.

وی با بیان اینکه تویسرکان در یک‌ماهه گذشته فوتی کرونایی نداشته بر انجام هرچه زودتر واکسیناسیون صددرصدی به دلیل ورود مجدد به وضعیت زرد در استان و شهرستان تاکید کرد و گفت: تا امروز در تویسرکان بیش‌از ۹۵ درصد دز اول ۸۴ درصد دز دوم و ۳۰ درصد دز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

افشاری با بیان اینکه ۹۰ درصد دانش‌آموزان دز اول و ۷۵ درصد دز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند و از هفته گذشته نیز واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال آغازشده است، گفت: با توجه به نظر کارشناسان تعطیلی مدارس و کلاس‌های مجازی موجب افت تحصیلی دانش‌آموزان شده‌ است پس لازم است با واکسیناسیون همگانی و رعایت دستورالعمل‌ها از شیوع و تعطیلی مدارس جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه اولویت دوم دولت بحث معیشت مردم است و در حال حاضر کالاهای اساسی مردم به‌اندازه کافی در بازار موجود است و مشکلی در تامین کالاهای اساسی نداریم اولویت سوم را جهش تولید و کارآفرینی عنوان کرد و گفت: رونق تولید موتور محرک رونق اقتصاد است و با تولید است که می‌توان اشتغال ایجاد کرد.

وی ادامه داد: دراین‌راستا تلاش ما تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است زیرا پروژه‌هایی که نیمه‌تمام مانده با گذر زمان دچار آسیب شده و هزینه تمام‌ شده را نیز افزایش می‌دهد.

افشاری با بیان اینکه دنبال کلنگ‌زنی پروژه جدید نمی‌رویم مگر اعتبار آن صددرصد تامین شده باشد اولویت چهارم را فساد ستیزی و جلوگیری از رانت و رانت‌خواری عنوان کرد و گفت: ما هم از ابتدا بر این‌موضوع تمرکز ویژه‌ای داشتیم.

وی با اعلام این‌که در دهه فجر امسال ۳۵ طرح با اعتبار ۱۸۷ میلیارد تومان که عملیات اجرایی تمام‌شده و قابلیت بهره‌برداری داشته یا از چند ماه قبل شروع به کارکرده باشد افتتاح می‌کنیم تصریح کرد: مطلوب ما این است که طرحی از چند ماه قبل آغاز به کار کرده و دوره آموزشی را طی کرده باشد سپس افتتاح شود تااینکه اول افتتاح شود بعد به دلیل وجود نواقص تعطیل شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در این دهه شرکت تولیدی دانش بنیان ورنا مرتبط با صنایع دارویی و غذایی با ۲۵ میلیارد تومان و شرکت تعاونی گاوداری صنعتی شیر افشان با ۵۰ میلیارد سرمایه افتتاح و ۱۶ پروژه نیز کلنگ‌زنی می‌شود که اعتبار آن صددرصد تامین شده همچنین ۲۸۹ واحد مسکونی روستایی با هشتاد و یک میلیارد تومان اعتبار بهره‌برداری می‌شود.

سرپرست فرمانداری تویسرکان از ثبت‌نام بیش‌از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت افتتاح باشگاه بدن‌سازی برق‌رسانی و گازرسانی در روستاهای کوچک، ایستگاه اقلیم‌شناسی مرکز رشد علم و فناوری دیگر پروژه‌های شهرستان در دهه فجر هستند، همچنین تلاش داریم با کمک تیمی از همکاران دلسوز منابع مالی را به گونه‌ای توزیع کنیم که افرادی که توان پیگیری یا زبان گویا ندارند ضرر نکنند.

وی با بیان اینکه تعداد کارتن‌خواب‌های در شهرستان در زمان آغاز به کار من زیاد بود گفت: تاکنون ۹۰ نفر به کمپ انتقال داده شده‌اند و به‌جای ۲۰ روز ۲ تا ۳ ماه در کمپ خواهند ماند سپس با کمک نهادهای مرتبط برای بازتوانی افراد برای برگشت به جامعه اقدام خواهد شد.

وی با بیان این‌که وحدت نظر یک اصل اساسی در پیشرفت همه‌جانبه شهرستان است از ایجاد اشتغال برای بانوان فارغ‌التحصیل در روستاها با همکاری شرکت شرکت تولیدکننده محصولات خانگی و اسباب‌بازی خبر داد و گفت: تهیه مواد اولیه با شرکت تولیدکننده است و ابتدا دوره آموزشی در این خصوص برای بانوان برگزار خواهد شد.

افشاری با اعلام افزایش چشمگیر اعتبارات فرهنگی در شهرستان گفت: هرچقدر در حوزه فرهنگ و دین هزینه کنیم سرمایه‌ای است که باز می‌گردد چون به‌طور حتم با رشد این دو در جامعه آسیب‌های اجتماعی کاهش‌یافته و به لحاظ اقتصادی به نفع کشور خواهد بود.

وی در پایان بر اولویت نشاط بانوان بر دیگر طیف‌ها و نقش بانوان در سلامت جامعه تاکید و حمایت از هنرمندان را ضروری دانست.

 

انتهای پیام