صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۳۵۴۵۶
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: مهمترین و اساسی‌ترین نیاز مدیران و مسئولان برای ساماندهی و حل مشکلات داشتن خلاقیت و ارائه راهکارهای متنوع است.

به گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی دفتر امام جمعه، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، 21 بهمن ماه در دیدار با کمیته هم‌اندیشی دانشگاهیان ستاد دهه فجر استان یزد، همت بلند را کارسازترین حرکت در مسیر رسیدن به تعالی و اهداف دانست و اظهار کرد: مردان بزرگ با همت بلند به جایی رسیده‌اند و این یک مطلب ارزشمند است که در همه زمان‌ها کاربرد دارد.

وی عنوان کرد: امام خمینی(ره) همت بلندی داشت و در همه امور به افق بلندمدت نگاه می‌کرد و در کنار همت بلند، آینده نگری داشت.

امام جمعه یزد افزود: امام خمینی(ره) آیه «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَ فُرَادَى» را اساس و رکن کار خود قرار داده بود و هر اقدامی را در راستای عمل به این آیه شریفه انجام می‌داد.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه سیستم آموزشی ما باید متحول شود، افزود: امروز اگر می‌خواهیم به انقلاب اسلامی خدمت کنیم، باید سیستم آموزشی را متحول کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش‌های ما باید از شیوه‌های سطحی نگرانه خارج شود، اظهار کرد: جوانان ما استعدادهای بسیار خلاق و سرشاری دارند که باید از آنها به درستی استفاده شود.

ناصری با بیان اینکه مدیران امروز کشور باید راهکارهای خوب و کارگشا برای حل مسائل داشته باشند، تصریح کرد: از آنجا که مدیران ما بزرگ شده همین سیستم آموزشی هستند، اغلب راهکار و خلاقیت ندارند و به همین دلیل است که گاه می‌بینیم رهنمودهای رهبری در حوزه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی و ... به درستی به اجرا در نمی‌آید.

امام جمعه یزد ادامه داد: فرمانده جنگ اگر راهکار نداشته باشد همواره در محاصره می‌ماند بنابراین باید برای اینکه مدیران آینده این کشور افراد خلاق و دارای قدرت تفکر و تعقل قوی باشند، باید از هم اکنون کادرسازی کنیم.

ناصری تصریح کرد: قرآن انسان را به دلیل تفکر نکردن توبیخ می‌کند و امیدواریم با تحول در سیستم آموزشی و بازگرداندن تفکر، تعقل و تدین در سیستم آموزشی، در مسیری گام برداریم که هم عمل به قرآن باشد و هم کادرسازی برای آینده صورت گرفته باشد.

انتهای پیام