صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۳۹۲۰۳
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری گفت: نمایشگاه محصولات نمدی در غرفه دایمی معرفی محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان در محل این اداره‌کل برپا شد.

به‌گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اسماعیل رمضانی، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری از برپایی نمایشگاه محصولات نمدی در استان خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه به‌منظور معرفی انواع آثار و تولیدات مرتبط با نمد در استان برپا شده است.

رمضانی افزود: نمایشگاه محصولات نمدی به‌مدت یک هفته در غرفه دایمی معرفی تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان در محل این اداره‌کل برپا است.

وی تصریح کرد: هر هفته یکی از هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری با حضور در این غرفه، تولیدات و محصولات خود را معرفی خواهند کرد، معرفی کامل تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان و تلاش برای بازاریابی انواع محصولات هنرمندان استان از مهم‌ترین اهداف برپایی غرفه تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان در محل این اداره‌کل به‌شمار می‌رود.

فاطمه رحیمی، هنرمند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری با ۱۴ سال سابقه فعالیت در رشته نمد، اظهار کرد: در این غرفه افزون‌ بر ۵۰ اثر از انواع تولیدات نمدی به‌نمایش درآمده است، همچنین این نمایشگاه شامل مجموعه‌ای از تولیدات و مصنوعات مرتبط با رشته نمدمالی است.

وی افزود: بازار فروش محصولات نمدی بیشتر در داخل کشور و چهارمحال و بختیاری است و فروش تولیدات این هنر صنعت در سایر کشورها به بازاریابی نیاز دارد. هم‌اکنون محصولات و تولیدات نمدی چهارمحال و بختیاری به‌صورت چمدانی به خارج از کشور صادر می‌شود.

این هنرمند نمدکار با اشاره به ثبت شهرکرد به‌عنوان شهر ملی نمد، یادآور شد: آثار موجود در این نمایشگاه مُهر اصالت یونسکو و نشان ملی صنایع‌دستی دارد.

انتهای پیام