صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۳۹۵۳۰
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به ظرفیت مسلمانان شیعه و سنی در لارستان گفت: بافت ویژه فرهنگی و مذهبی این شهرستان ایجاب می‌کند تا دبیرخانه فرق و مذاهب در آن تشکیل شود.

به گزارش ایکنا از فارس، محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 9 اسفندماه در سفر به شهرستان لارستان و دیدار با امام جمعه این شهرستان با اشاره به ظرفیت مسلمانان شیعه و سنی در لارستان گفت: بافت ویژه فرهنگی و مذهبی در کنار ظرفیت‌های آموزش و پرورش این شهرستان ایجاب می‌کند تا دبیرخانه فرق و مذاهب در آن تشکیل شود.

وی دیدار با ائمه جمعه شهرستان‌ها و مناطق را از برنامه‌های اصلی خود در سفر به مناطق مختلف استان عنوان کرد تا به وسیله تجربیات و بینش فرماندهان فرهنگی انقلاب یعنی ائمه جمعه آموزش و پرورش را به جهت مطلوب هدایت کرد.

عسکری همچنین بر ضرورت اجرای سند تحول بنیادین تأکید کرد و گفت: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کنار بیانیه گام دوم انقلاب و نقشه مهندسی فرهنگی کشور از 3 محور عملکرد آموزش و پرورش فارس در دولت جدید خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تأکید کرد: آموزش و پرورش فارس با تشکیل شورای سیاستگذاری اسناد بالادستی از نظر پیشکسوتان و اندیشمندان در جهت پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین استفاده خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه لارستان از ظرفیت ویژه‌ای برخوردار است و باید با برنامه‌ریزی دقیق به دنبال احیای این ظرفیت‌ها باشیم، گفت: تمام توانمان را برای برطرف کردن خلأها و نقص‌های فرهنگی موجود در مدارس استان خواهیم گذاشت تا با احیای ارزش‌های دینی، دانش‌آموزانی انقلابی تربیت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: به دنبال استفاده از همه ظرفیت‌ها با محوریت نگاه انقلابی هستیم تا با یک همفکری و نگاهی جدید به سمت حل مسائل پیش برویم.

حجت‌الاسلام والمسلیمن سیدمختار موسوی خرم، امام جمعه لارستان نیز در این جلسه گفت: در آیات قرآن کریم پیش از تعلیم به تزکیه اشاره شده است و وظیفه همه معلمین استن که در این رابطه تلاش جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه انسان تنها موجودی است که دست به ساخت هویت خویش می‌زند و از این طریق می‌تواند صاحب کمالات شود، گفت: در سالیان گذشته مساله پرورش مورد غفلت واقع شده است و به خاطر این مسئله هزینه زیادی متوجه نظام جمهوری اسلامی شده است.

امام جمعه لارستان اضافه کرد: باید در انتخاب معاونین و مربیان پرورشی مدارس دقت نظر بیشتری شود و این گروه از فرهنگیان باید پایبند به ارزش‌های اسلامی باشند.

انتهای پیام