صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۴۲۰۸۱
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه در جامعه مهدوی قدرت و ثروت در اختیار انسان‌های صالح است، اظهار کرد: منتظر واقعی در راه رسیدن به جامعه مهدوی تلاش می‌کند.

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، با دعوت همگان به تقوا و عمل صالح و با تبریک ولادت یگانه منجی عالم بشریت، اظهار کرد: میلاد امام دوازدهم عید و جشن بزرگ شیعیان و عدالت‌خواهان عالم است.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد به منجی به ما می‌آموزد ظلم و ستم حاکم بر جهان همیشگی نیست و این ظلم و ستم برچیده خواهد شد، ادامه داد: بشریت امروز دچار ظلم، ستم و بداخلاقی است چراکه جامعه جهانی با وجود اکتشافات، علم و بهره‌برداری از طبیعت دچار فاصله طبقاتی است.

شاهرخی با تأکید بر اینکه در آموزه‌های شیعی از ما خواسته‌اند که منتظر فرج باشیم، اضافه کرد: در بیانی از نبی مکرم اسلام نقل شده که برترین اعمال امت من انتظار فرج است و منتظر فرج بودن امید به آینده داشتن است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با یادآوری اینکه از امام علی(ع) آمده است در انتظار گشایش باشید و از رحمت الهی مایوس نباشید، خاطرنشان کرد: شخص منتظر خود و پیرامون خود را آماده وقوع رویداد جدیدی می‌کند و به آن رویداد جدید دلبسته و برای او سرانجامی وجود دارد که برای رسیدن به آن تلاش می‌کند.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه منتظر در راه رسیدن به جامعه مهدوی تلاش می‌کند، اضافه کرد: در جامعه مهدوی، ایمان به خدا، پیروی از دستورات فرستادگان الهی، در سرلوحه کارها است

وی با اشاره به اینکه در جامعه مهدوی برادری، اخوت و شرافت حاکم بوده و رفاه و آسایش برای عموم جامعه است، گفت: در جامعه مهدوی از همه امکانات علمی و فناورانه در جهت رفاه و آرامش مردم استفاده شده، قدرت در دست حاکمان صالح و ثروت در اختیار افراد عادل است.

شاهرخی با تأکید بر اینکه امروز اقلیتی از بهره مالی برخوردارند و پیشرفت‌ها و رشد علم نتوانسته است سعادت را برای اکثریت مردم در پی داشته باشد، گفت: رشد علم و فناوری در خدمت بی‌عدالتی، علم در خدمت جنگ‌افروزی و غصب حقوق ملت‌ها است و زورگویان از آن در جهت دست‌درازی به ملت‌ها استفاده می‌کنند که مصداق آن ۲۵ اسفند سال ۶۴ و حمله دیکتاتور عراق به حلبچه است که از بمب‌ها و مواد شیمیایی استفاده کرده و تاکنون سران غربی که در این جنایت شریکند در هیچ دادگاهی پاسخگو نبودند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با یادآوری اینکه در چنین شرایطی با آن ظهور گرامی‌ترین انسان روی زمین، اسلام آنچنان نفوذ پیدا می‌کند که جنگ و ناامنی از صفحه روزگار می‌رود، اظهار کرد: در بیانی از نبی مکرم اسلام آمده است که اگر از دنیا روزی باقی بماند خداوند متعال آن روز را آن‌قدر طولانی می‌کند که مردی از عترت من ظهور می‌کند و عدالت را برپا می‌کند کمااینکه زمین قبل از او پر از ظلم و ستم است.

خطیب نمازجمعه خرم‌آباد با بیان اینکه همه کسانی‌که در انتظار فرج هستند باید ایمان و تقوا و عمل صالح را در برنامه عمر خود قرار دهند چراکه خداوند متعال به اهل ایمان و عمل صالح وعده داده که آنان را حاکم بر روی زمین قرار می‌دهد، تصریح کرد: در سالی که گذشت کرونا آزمون بزرگی برای کشور و طبقات مختلف بود که دانشگاه‌ها و کادر درمان در اوج افتخار بودند کمااینکه مجموعه‌هایی خارج از کادر درمان وارد میدان شدند.

وی با اشاره به اینکه دولت در روزهای پایانی سال برنامه‌های خود را در خصوص افشار آسیب‌پذیر انجام دهد، افزود: در صلوات شریف شعبانیه چنین آمده است که از خدا بخواهیم خدایا به ما وسعت رزق دادی و این نعمت ایجاب می‌کند به کمک دیگران بشتابیم.

شاهرخی با تأکید بر اینکه ارادت قلبی و اجتماعی جامعه ما به امام زمان(عج) اقتضا دارد نشانه‌هایی از جامعه مهدوی را به نمایش بگذاریم، اضافه کرد: ملت ما با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب کاخ باعظمت تمدن اسلامی را بر افراشته خواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان به مناسبت‌های هفته جاری اشاره کرد و گفت: ۲۲ اسفند روز شهید و تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۵۸ است و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا امری ضروری است چراکه فرهنگ شهادت سرمایه‌گذاری جان برای حفط آرمان‌های دینی است و شهادت نصیب انسان‌های خاصی می‌شود.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه همه ادارات در جهت ارتقای فرهنگی و اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان نقش خود را ایفا کنند، اظهار کرد: بنیاد شهید برای خدمت به خانواده‌های شهدا تشکیل شده اما این بنیاد به تنهایی قادر به رفع حوائج خانواده‌های شهدا نیست.

وی با اشاره به میلاد علی‌اکبر(ع) و روز جوان، گفت: جوانان در اطاعت، ولایت‌مداری، ادب، عبادت و حق‌طلبی حضرت علی‌اکبر(ع) را الگوی خود قرار داده و در عصر غیبت پیوند معرفتی با امام زمان(عج) داشته باشند تلاش علمی کمااینکه وظیفه جوانان است و در پنجمین دهه در انقلاب نیازمند جهاد بزرگ هستیم.

شاهرخی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری سخنان ارزشمندی فرمودند که فرهیختگان و رسانه‌ها ابعاد این صحبت‌ها را بررسی کنند، افزود: در این صحبت‌ها بر جهاد تبیین و اتحاد مجلس و قوه مجریه تأکید شده مسیر برای همگان مشخص شد که در این راستا برخی از نمایندگان مجلس به صورت مکتوب نوشتند که ما در انتصابات مدیران و زیرمجموعه‌های آنان دخالت نمی‌کنیم.

انتهای پیام