صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۴۳۹۰۵
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۸

در نخستین نشست شورای راهبردی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز طرح «احیای هویت فرهنگی ـ اجتماعی محلات شیراز با محوریت مساجد» موسوم به طرح مسجد محوری رسماً آغاز به کار کرد.

به گزارش ایکنا از فارس، نخستین جلسه شورای راهبردی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز عصر پنج‌شنبه، 26 اسفندماه با حضور نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس، استاندار فارس، نماینده مجمع نمایندگان فارس در شورای فرهنگ عمومی، شهردار و معاون فرهنگی شهردار برگزار شد.

در این جلسه طرح «احیای هویت فرهنگی ـ اجتماعی محلات شیراز با محوریت مساجد»، موسوم به طرح مسجد محوری افتتاح شد و همچنین طرح‌هایی با موضوع حمایت از تولید و عرضه پوشاک ایرانی - اسلامی و مهار آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در حوزه امنیت اخلاقی بررسی و تصویب شد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس در این جلسه با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تهاجم ترکیبی و جهاد تبیین گفت: در جنگ ترکیبی با دشمن نیازمند جهاد ترکیبی با حضور تمام سازمان‌ها و نهادها هستیم و هر کسی باید به سهم خویش در این عرصه نقش ایفا کند.

وی با یادآوری نقش مساجد در امورات مختلف جامعه اسلامی گفت: باید محوریت تمام امورات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با مساجد باشد حتی در این راستا و در اجرای طرح مسجد محور فرهنگسراها می‌توانند به فضای جانبی مساجد تبدیل شود و فعالیت‌هایی که در مساجد قابلیت اجرایی شدن ندارند، را دنبال کنند.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس نیز در این جلسه بر ضرورت شناسایی و احصای ملزومات طرح مسجد محوری تأکید کرد و افزود: باید پیش از اجرای طرح شاخص‌هایی برای آن تعیین شود و این شاخص‌ها به صورت اعداد و آمار قابل رصد و پیگیری باشند که بتوان راندمان و خروجی برنامه را مورد پایش و مطالعه قرار داد.

روح‌الله نجابت، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با اشاره به تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در استان فارس گفت: برای انجام امور فرهنگی باید به نقشه مهندسی فرهنگی توجه ویژه کرد.

سیداحسان اصنافی، شهردار شیراز نیز در این نشست گفت: طرح مسجدمحوری یک طرح بزرگ و چند وجهی است و اجرای آن نیازمند حمایت و مشارکت‌های مالی و معنوی تمام ارگان‌ها و سازمان‌هاست.

وی با بیان اینکه طرح مسجدمحوری در شورای چهارم شهر شیراز مطرح شده بود و قرار بر این بود که مساجد محور اصلی ارائه خدمات فرهنگی و مرکزی برای رفع نیازهای اجتماعی و ترویج معنویت در جامعه باشند، گفت: طرح مذکور بنا به دلایلی مکتوم ماند اما اینک امیدواریم بتوانیم طرح را به بهترین ممکن به سرانجام برسانیم.

مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز هم در ادامه این نشست با بیان اینکه مساجد از پیشینه غنی در ایجاد پیوستگی اجتماعی برخوردار هستند، گفت: برای اجرای چنین طرح بزرگی نیازمند انسجام ساختاری هستیم و تمام دستگاه‌های اجرایی دخیل در این طرح باید بتوانند در یک ساختار مناسب و هماهنگ عمل کنند.

در پایان این نشست مصطفی مشفقیان، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز هم گفت: هدف اصلی طرح مسجدمحوری ایجاد مودت و تعامل و همدلی هرچه بیشتر میان اهالی و مساجد محلات است.

وی افزود: در مسیر تحقق این طرح تمام ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و ورزشی سازمان فرهنگی شهرداری در خدمت محلات خواهد بود.

انتهای پیام