صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۴۵۳۵۰
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در حوزه فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان با بیان اینکه در حال حاضر ۵۳۷ شرکت خلاق شامل ۲۰۸ شرکت دانش‌بنیان در استان فعال هستند، گفت: ۶ مرکز اعم از پارک علم و فناوری و مراکز رشد پذیرای این شرکت‌ها هستند.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، عبدالرضا فلاح، مشاور استاندار در حوزه فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان، روز گذشته، هفتم فروردین‌ماه، در جلسه بررسی راهکارهای تقویت تولید دانش‌بنیان، ضمن رونمایی از نقشه راه حوزه دانش‌بنیان‌ استان، گزارشی از روند تدوین آئین‌نامه ایجاد ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین ارائه کرد و گفت: با بررسی نقاط ضعف و قوت استان که براساس گزارش مراکز معتبر ملی و بین‌المللی احصا شده، تلاش کردیم تا نقشه راه استان در حوزه فناوری و دانش‌بنیان را ترسیم کنیم.

وی افزود: شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان، بازیگران اصلی این عرصه هستند که متأسفانه هنوز به طور کامل این زنجیره شکل نگرفته و شرکت‌ها به جای اینکه در مسیر رشد و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان قرار گیرند، تلاش می‌کنند تا سریع‌تر وارد بازار شوند.

فلاح خاطرنشان کرد: در حال حاضر 537 شرکت خلاق شامل 208 شرکت دانش‌بنیان در استان فعال هستند که 6 مرکز اعم از پارک علم و فناوری و مراکز رشد پذیرای این شرکت‌ها هستند.

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در حوزه فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان اظهار کرد: مدل مفهومی توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین استان در سه لایه سیاست‌های ملی، مدیریت تقاضا و مشوق‌های حمایتی تدوین شده است که نقش استان در دو لایه اخیر بیشتر و تعیین‌کننده است.

وی با بیان اینکه ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین استان به‌عنوان قرارگاه مرکزی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ایفای نقش خواهد کرد، افزود: هدف از تشکیل این ستاد، ایجاد هم‌افزایی و جلوگیری از موازی‌کاری دستگاه‌های مسئول، تدوین برنامه‌های توسعه، حمایت کامل از فعالان حوزه نوآوری و فناوری، پایش مستمر برنامه‌ها و در نهایت رسیدن به چشم‌انداز جایگاه دوم کشور در یک افق 5 ساله است.

انتهای پیام