صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۴۵۴۴۱
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان گفت: بر اساس آخرین مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، دانش‌آموزان استثنایی هم مانند سایر گروه‌های دانش‌آموزی از ۱۴ فروردین به کلاس درس می‌روند.

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش، محمود بنی‌اسد، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان امروز ۸ فروردین‌ماه، در گردهمایی مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان بیان کرد: براساس آخرین مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، دانش‌آموزان استثنایی هم مانند سایر گروه‌های دانش‌آموزی از ۱۴ فروردین به کلاس درس می‌روند.

وی افزود: در مدارس استثنایی با توجه به کم بودن تعداد دانش‌آموزان در هر کلاس، لزوم ارائه آموزش‌ها به صورت عملی، عینی و مجسم، امکان ارائه خدمات توانبخشی به صورت انفرادی و استقبال خانواده‌ها از آموزش‌های حضوری، از آبان ماه سال گذشته به تدریج در بسیاری از مناطق استان فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و توانبخشی این مدارس با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به صورت حضوری یا ترکیبی دنبال می‌شده است.

بنی‌اسد خاطر نشان کرد: ضرورت حضوری بودن فعالیت‌های مدارس استثنایی با توجه به ماهیت عملی و کاربردی آموزش‌ها، ویژگی‌ها و نیازهای خاص آموزشی، پرورشی و توانبخشی دانش آموزان استثنایی بیش از مدارس عادی احساس می‌شود.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی، با توجه به تغییر فصل و معتدل شدن هوا و فراهم شدن امکان تهویه هوا به صورت طبیعی در کلاس‌های درس، همچنین پشت سر گذاشته شدن موج ششم بیماری کرونا و با توجه به شرایطی که بعد از واکسیناسیون گسترده معلمان، دانش‌آموزان و آحاد جامعه در کشور اتفاق افتاده است و بنا بر تصمیم ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا می‌توانیم، با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و فیزیکی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ادامه فعالیت‌های تمام مدارس استثنایی را به صورت کاملا حضوری داشته باشیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد: طرح سنجش نقش موثری در شناسایی مشکلات دانش آموزان جهت مداخله به هنگام و به موقع دارد.

بنی‌اسد با بیان اینکه مرز بین سلامتی و معلولیت یک لحظه است، خاطر نشان کرد: توجه به آموزش و پرورش استثنایی و دانش‌آموزان استثنایی ضرورتی انکارناپذیر در راستای تحقق عدالت آموزشی است.

انتهای پیام