وی با بیان اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر در ملایر از پنجم بهمنماه سال گذشته بهطور رسمی با ۱۰ کمیته متخصصی کار خود را آغاز کرد، افزود: این ستاد در مجموع ۶۲ مصوبه کلیدی داشت و دبیرخانه ستاد بهطور رسمی در موزه لطفعلیان ملایر از ۲۵ اسفندماه سال گذشته افتتاح شد و تا ۱۳ فروردینماه به مسافران و گردشگران، خدماترسانی کرد.
این مقام مسئول ادامه داد: در نوروز امسال حدود ۱۶۳ هزار مسافر و گردشگر از اماکن تاریخی تفریحی، دستساز و جاذبههای گردشگری ملایر همچون موزه لطفعلیان، بازار سنتی، ارگ نوشیجان، بام ملایر، پارک سیفیه، دریاچه کوثر، مجموعه مینی ورلد، روستاهای هدف گردشگری و سد کلان ملایر بازدید داشتند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر با اشاره به اینکه در ایام نوروز امسال ۱۱ هزار و ۶۰۰ نفر در مراکز اقامتی ملایر شامل هتل، مهمانپذیر، هتل آپارتمان، اقامتهای بوم گردی و خانه مسافرها اسکان داشتند، افزود: در سطح شهرستان ملایر سه اقامتگاه بوم گردی وجود دارد.
جلیلی با اشاره به اسکان هزار و ۸۸۵ نفر در مراکز اقامتی آموزش و پرورش، بیان کرد: در طول ایام نوروز ۴۵ بازدید نظارتی از اماکن اقامتی و مراکز خدمات سفر داشتیم، همچنین ۲۰۰ مورد بازرسی مشترک با حضور دستگاههای ذیربط از مراکز خدماتی بینراهی انجام شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در تعطیلات نوروز برنامههای متنوع فرهنگی در قالب برنامههای روتین نوروزی و برنامههای نوروزگاه با هدف معرفی آثار و جاذبههای گردشگری شهرستان و حوزه میراث ناملموس و صنایع دستی با هدف برندسازی در این زمینه، شناسایی ظرفیتهای گردشگری، احیای آداب و رسوم ایرانی ـ اسلامی و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و بخشهای تابعه اجرا شد.
این مقام مسئول بیان کرد: استقبال از مسافران و گردشگران در روز اول فروردینماه در ورودیهای شهر، اجرای برنامههای متنوع فرهنگی و هنری در اماکن تاریخ، برگزاری عصر شعر در موزه لطفعلیان و برپایی نمایشگاه صنایع دستی در عمارت مصدقی از جمله این برنامهها بود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر با اشاره به اینکه ۱۳ برند ما در میراث ناملموس ثبت شده است، افزود: سال گذشته پنج برند مختص شهرستان ملایر شامل فرش ازندریان، شیره ترخینه، آش ترش، آش بادمجان و حلوا مغزی نیز به ثبت ملی رسید و بهعنوان برند ملی ملایر ثبت شد.
جلیلی با اشاره به اینکه تلاش کردیم در قالب برنامههای نوروزگاه و برپایی جشنوارهها و آیینهای سنتی بتوانیم با ایجاد علاقهمندی در مردم به ظرفیتها و پتانسیلهای گردشگری شهرستان، ایجاد اشتغال پایدار نیز داشته باشیم، گفت: معرفی ظرفیتها و پتانسیلها در قالب این جشنوارهها، جذب گردشگر اقتصادی مناطق مختلف از جمله اهداف ما بود.
انتهای پیام