صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۴۸۳۴۹
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، توسعه فرهنگ کار خیر و نهادینه شدن آن را هدف بزرگی دانست که باید به نحوی برنامه‌ریزی کرد تا در حوزه ساخت مدرسه و مدرسه‌سازی توسط خیران در دانش‌آموزان ایجاد شود.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمد خلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 21 فروردین در جمع هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مسئله فضا و ساختمان از زیر نظام‌های مهم است.

وی افزود: این مسئله به قدری مورد اهمیت قرار دارد که می‌توان به نحوی ان را از شش ستونی دانست که آموزش و پرورش بر روی آن ایستاده و پایه نهاده شده است.

عسکری تصریح کرد: کار خیر و خصوصاً مدرسه‌سازی یک فرصت است که خداوند در اختیار بندگان خود قرار داده است و خیرین مدرسه‌ساز قدردان این لطف خداوند باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس توسعه فرهنگ کار خیر و نهادینه شدن آن را هدف بزرگی دانست که باید به نحوی برنامه‌ریزی کرد تا در حوزه ساخت مدرسه و مدرسه‌سازی توسط خیرین در دانش‌آموزان ایجاد شود.

عسکری گفت: باید یک طرح آمایشی در خصوص فضاهای اموزشی در شیراز و سراسر استان طراحی شود تا هم ظرفیت‎‌های موجود و هم کمبودها شناسایی و به مناطق محروم و مشکل‌دار در این حوزه توجه بیشتری شده و مسئله عدالت آموزشی محقق شود.

محمدعلی میرباقری، رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان فارس نیز در این نشست گفت: هدف اصلی مجمع خیرین مدرسه‌ساز انسان‌سازی است و مدرسه در این راه وسیله این هدف است.

استفاده از ظرفیت‌های اجرایی در سطح کشور و استان وبرنامه ریزی در خصوص مدرسه یاری و کمک‌های مالی و تجهیز مدارس از دیگر برنامه‌های مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان بود که میرباقری به آن اشاره کرد.

انتهای پیام