صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۴۹۴۰۶
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

مرجع تقلید شیعیان گفت: مسائل فرهنگی در شرایط فعلی دارای اهمیت زیادی است و اگر اقدام مؤثری نشود در آینده بدتر هم خواهد شد. مسئله فضای مجازی، حجاب، مواد مخدر و دیگر مسائل فرهنگی باید با برنامه‌ریزی کامل بررسی و اصلاح شود.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعیان در دیدار محمدرضا موحد، فرمانده سپاه استان قم که روز گذشته 24 فروردین‌ماه انجام شد، اظهار کرد: مسائل فرهنگی در شرایط فعلی دارای اهمیت زیادی است و اگر اقدام مؤثری نشود در آینده بدتر هم خواهد شد؛ مسئله فضای مجازی، حجاب، مواد مخدر و دیگر مسائل فرهنگی باید با برنامه‌ریزی کامل بررسی و اصلاح شود.

وی با اشاره بر اهمیت تبلیغ اسلام، ادامه داد: بایستی از تمام ابزار‌ها و وسایل، خصوصا از وسایل رسانه‌ای و ارتباطی استفاده کرد تا از طریق فضای مجازی اسلام را گسترش داد.

مکارم شیرازی افزود: سپاه با کمک صدا و سیما، مراکز حوز‌وی و دانشگاهی به اوضاع فرهنگی استان سامان دهد.
در ابتدای این دیدار نیز محمدرضا موحد، فرمانده سپاه استان قم ضمن ارائه گزارشی از اقدامات قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی که دبیری آن را برعهده دارد، سپاه قم را در برطرف کردن مشکلات فرهنگی استان قم دغدغه‌مند عنوان کرد.
 
دیبر قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی قم ضمن تشریح فعالیت‌های انجام شده، گفت: ۷۵ مرکز با نام خانه سبز با کمک طلاب سازمان تبلیغات در محلات قم، به منظور مشاوره به خانواده‌ها در حوزه‌های تربیتی، اخلاقی، ازدواج و اختلافات زناشوئی تشکیل شده است؛ از بین این مراکز چهار مرکز جزو مراکز اصلی ما هستند که در مشکلات حاد خانواده‌ها مشاوره و راهنمایی می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه برای مقابله با معظل اعتیاد در ۲۰ محله خانه اعتماد ایجاد شده است که در آن‌ها کارگاه‌های ترک اعتیاد و مشاوره‌ها فردی و جمعی برای رهایی از معظل اعتیاد ارائه می‌شود، تصریح کرد: یک کمپ ۱۰۰ نفره ترک اعتیاد احداث شده است که در حال توسعه فضا و ظرفیت آن به ۵۰۰ نفر هستیم؛ در آن علاوه بر ترک افراد معتاد به روش‌های تربیتی اسلامی به آن‌ها در مدت ۳ تا ۶ ماه حرفه و فعالیتی آموزش داده می‌شود که در همین مدت حضور در کمپ هم برای خود و خانواده‌‌شان درآمدزایی مختصری دارند.
انتهای پیام