صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۵۰۶۶۴
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰

برنامه‌ «روایت عاشقی» در سحرگاه هفدهمین روز از ماه مبارک رمضان به روایت زندگی سردار شهید رحیم دلفان، فرمانده اطلاعات عملیات لشکر ۵۷ حضرت ابوالفضل(ع) پرداخته است.

بسیج رسانه استان لرستان به مناسبت ماه مبارک رمضان اقدام به اجرای برنامه‌ای تحت عنوان «روایت عاشقی» با موضوع شهدای استان لرستان و کشور کرده است.

در این برنامه که با همکاری کمیته شاهد و ایثارگر کنگره ملی شش هزار و 544 شهید استان لرستان، بسیج رسانه لرستان و محسن مرادی، فیلمساز و کارگردان دفاع مقدس لرستانی تهیه شده است، هر سحر از ماه مبارک رمضان یک شهید از شهدای دوران دفاع مقدس در قالب بیان خاطراتی از زبان والدین و خانواده شهدا معرفی می‎‏شود که در سحرگاه هفدهمین روز از ماه مبارک رمضان روایتی از زندگی و شهادت سردار شهید رحیم دلفان، فرمانده اطلاعات عملیات لشکر ۵۷ حضرت ابوالفضل(ع) نقل شده است.

شهید رحیم دلفان، فرمانده اطلاعات و عملیات لشکر ۵۷ حضرت ابوالفضل(ع) در فروردین‌ماه سال ۱۳۳۹ در یکی از روستاهای بخش چغلوندی به نام دره بسرعلیا در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود.

وی شش بار در جبهه مجروح شده بود و در حج خونین کنار خانه خدا پهلویش به دست پلیس سعودی شکست و ناچار برای حفظ جان زنان و پیرمردان زائر به پلیس حمله‌ور شد و سلاح را از دست آن گرفت و با شلیک تیر هوایی رعبی در دل آنان انداخت.

سرانجام بعد از قریب هشت سال مقاومت در جبهه و شکستن خطوط دشمن و بارها مجروحیت و زیر دید داشتن نیروهای دشمن در تاریخ ۱۶ دی‌ماه سال ۶۶ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دختر  سردار شهید رحیم دلفان در بیان ویژگی‎های اخلاقی پدرش، گفت: من بارها به این موضوع فکر کرده‌ام که این چه اعتقاد راسخی است که یک پدر در اوج جوانی و وقتی در سن بیست و شش سالگی قرار دارد و می‎تواند از زندگی نهایت لذت را ببرد از فرزند، همسر و خانواده‌اش می‎گذرد و راهی جبهه می‎شود.

وی افزود: هر یک از ما یک سری اعتقادات داریم اما این اعتقادات چقدر می‎تواند راسخ باشد که شهید رحیم دلفان بدون هیچ تأملی از همه علایق دنیوی می‎گذرد و  شهادت را بر زندگی ترجیح می‎دهد.

انتهای پیام