صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۵۳۸۵۹
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳

بازرس مؤسسه السابقون المقربون گفت: محل استقرار نمایشگاه انتخاب خوبی بود و سبب جذب مخاطبین شد؛ ولی می‌توانست بیش از این به صحن حرم مطهر نزدیک باشد تا فرصت استفاده را برای بازدیدکنندگان بیشتری مهیا کنند. 

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از ستاد خبری نمایشگاه قرآن کریم «بر آستان بهشت» حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌نسب، بازرس مؤسسه السابقون المقربون در سخنانی گفت: نمایشگاه تخصصی قرآن قم امسال نقاط بسیار مثبتی داشت. غرفه‌های مختلف و محصولات متفاوتی که در جهت ترویج فرهنگ قرآن بود اما شایسته بود با برنامه‌ریزی و آمادگی بیشتری انجام شود، به‌طور مثال تبلیغات نمایشگاه در سطح شهر به ندرت مشاهده می‌شد و لازم بود حتی قبل از ماه مبارک رمضان شاهد اطلاع‌رسانی آن بودیم.
 
وی با اشاره به اینکه اگر زمان برگزاری نمایشگاه به اوایل یا حداقل اواسط ماه مبارک اختصاص داده می‌شد مورد استقبال بیشتری قرار می‌گرفت، افزود: محل استقرار نمایشگاه انتخاب خوبی بود و سبب جذب مخاطبین شد؛ ولی می‌توانست بیش از این به صحن حرم مطهر نزدیک باشد تا فرصت استفاده را برای بازدیدکنندگان بیشتری مهیا کنند. 
 
محمدی‌نسب در خصوص غرفه‌های نمایشگاه، گفت: باید جذابیت‌ها را دید و نادیده و ناگفته باقی نگذاشت. غرفه‌هایی که وجود داشت بسیار خوب و قابل استفاده بود ولی فضای اختصاص گرفته به غرفه‌ها می‌توانست وسیع‌تر باشد. به‌طور مثال در زمینه‌های کارهای تخصصی مرتبط با قرآن می‌توانستند از مؤسسات دیگر نیز دعوت به عمل بیاورند چراکه مطلع هستیم در این زمینه کارهای زیادی انجام گرفته است.
 
وی در خصوص بازدید مسئولان استان، اظهار کرد: اگر فعالیت نمایشگاه تخصصی قرآن با برنامه‌ریزی دقیق‌تر انجام می‌گرفت و دعوت‌ از مسئولان استانی با برنامه‌ریزی قبلی انجام می‌شد، شاهد حضور پررنگ‌تر مسئولان بودیم.
 
محمدی‌نسب بیان کرد: به‌عنوان یک پیشنهاد اگر غرفه‌ای برای برگزاری سمینار و نشست‌های تخصصی در نظر گرفته می‌شد و اساتید، بزرگان، افرادی که به‌صورت تخصصی در این حیطه فعالیت داشته‌اند و حتی مسئولان در آن غرفه به مصاحبه و گفت‌وگو دعوت می‌شدند اقدام پسندیده‌ای بود تا مردم بیش از پیش بتوانند از این فضا استفاده ببرند و نقطه نظرات و سؤالات‌شان را ارائه کنند.
 
وی در پایان با اشاره به اینکه اگر بخواهیم قرآن را بنا به فرمایش علامه طباطبایی در یک کلمه خلاصه کنیم «تَعَالَوْا» است، یادآور شد: ما نمی‌توانیم توصیفی از قرآن داشته باشیم ولی قرآن در معرفی خود می‌فرماید قرآن نور است و هرکس به دنبال این نور باشد هرگز گمراه نخواهد شد و به سعادت می‌رسد.
انتهای پیام