صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۵۵۳۸۷
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
در ویژه‌برنامه «صحن آینه»؛

به‌مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع)، ویژه‌برنامه «صحن آینه» با هدف بزرگداشت هنرمندان پیشکسوت و فعال در ساخت بقاع متبرکه ائمه اطهار(ع) در تخت فولاد اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد، هفته نکوداشت فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری این شهر است. مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد نیز به‌عنوان یکی از پایگاه‌های معنوی و گردشگری شهر اصفهان، نسبت به برگزاری رویدادهای متنوع فرهنگی در این ایام اقدام کرده است.

برگزاری رویداد اردویی عصر دلگشا با رویکرد گردش معنوی در سرزمین تخت فولاد، نشست تخصصی اصفهان بین دو انقلاب با رویکرد نقش‌آفرینی فرهنگی و اجتماعی علمای تخت فولاد از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی و همچنین مشارکت در برگزاری همایش بین‌المللی میرداماد با رویکرد شخصیت‌شناسی این فیلسوف، از جمله برنامه‌های تخت فولاد در هفته فرهنگی اصفهان بوده است.

تقارن آخرین روز هفته فرهنگی اصفهان با هشتم شوال، سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع)، بهانه برگزاری آیین بزرگداشت و تکریم هنرمندان پیشکسوت اصفهانی و صاحب اثر در حرم ائمه اطهار(ع) است. بر این اساس، رویداد «صحن آینه» با اجرای صابر خراسانی، شعرخوانی فراز ملکیان و با حضور هنرمندان و عموم مردم اصفهان، روز دوشنبه، ۱۹ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۲۰:۳۰ در تکیه بابا رکن‌الدین برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، سرزمین تخت فولاد با توجه به رویکرد موضوع‌محور، عرصه‌ای برای آفرینش و برگزاری رویدادهای فرهنگی و اجتماعی خواهد بود و بر این اساس، توجه به مقوله گردشگری معنوی و زیارت در رویدادهای این مجموعه، پررنگ می‌شود. شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانند به نشانی Takhtefoulad_ir در فضای مجازی مراجعه کنند.

انتهای پیام