صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۵۵۴۵۵
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴

امام جمعه بخش‌ بهاران با بیان‌اینکه نقش معلمان قرآن در تربیت‌ دینی دانش‌آموزان تأثیرگذار است، افزود: دانش‌آموز به‌ویژه در سنین ابتدایی نسبت به رفتار معلم خود علاقه نشان می‌دهد که اگر این رفتارها قرآنی باشد، طبیعتاً در دانش‌آموز نهادینه خواهد شد.

به گزارش ایکنا از گلستان،‌ به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم، حجت‌الاسلام علی رضا‌زاده، امام جمعه بخش بهاران در دیدار با معلمان و مربیان قرآنی مدرسه اندیشه نو آزادشهر که امروز، 18 اردیبهشت در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، گفت: پیامبر‌(ص) بزرگترین معلم در تاریخ بشریت است و از آن برتر و بالاتر اینکه خداوند خود را معلم می‌نامد و تعلیم می‌دهد.

امام جمعه بخش بهاران گفت: معلمی که با قرآن انس دارد، سعی می‌کند رفتار و منش قرآنی داشته باشد؛ چرا که الگوی مستقیم و تأثیرگذار یک دانش‌آموز، معلمش است و چه بسا دانش‌آموزانی که معلم قرآن خود را منبع اخلاق و راهنمایی خود در همه مسائل می‌دانند.

حجت‌الاسلام رضا‌زاده با بیان‌اینکه نقش معلمان قرآن در تربیت‌دینی دانش‌آموزان تأثیرگذار است، افزود: دانش‌آموز به‌ویژه در سنین ابتدایی نسبت به رفتار و سکنات معلم خود علاقه نشان می‌دهد که اگر این رفتار و سکنات قرآنی باشد، طبیعتاً در دانش‌آموز نهادینه خواهد شد.

امام جمعه بخش بهاران با بیان اینکه معلمی شغلی هست که باید توأم با صبر و متانت و حوصله باشد، تصریح کرد: از آنجا که مخاطبان در رده سنی کودک و نوجوان قرار دارند، بر این‌اساس گام دوم برای مجذوب‌کردن دانش‌آموزان در کنار تلاوت قرآن، انتخاب آیاتی از قصص قرآنی همراه باشد که برای این قشر جذابیت دارد.

حجت‌الاسلام رضا‌زاده بیان‌کرد: همیشه گفته شده معلمی شغل انبیاست، اما باید بدانیم معلمی می‌تواند در دانش‌آموز خود تأثیرگذار بوده و راه اولیا و ائمه معصومین را در پیش بگیرد که علاوه بر آموختن دروس نظری اهتمام ویژه به فراگیری کتاب انسان‌ساز قرآن داشته باشد.

انتهای پیام