صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۵۵۸۷۵
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) گفت: از طریق قرآن‌آموزانی که سال‌های گذشته در مؤسسه بیت‌الاحزان حافظ قرآن شده‌اند، در کشورهایی مثل عراق، لبنان، پاکستان و هند، جذب گردشگر خارجی قرآنی انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایکنا از فارس با بیان اینکه ثبت‌نام مدارس شبانه‌روزی حفظ یک ساله قرآن این مؤسسه و همچنین هشتمین دوره طرح ملی «رحله» از ابتدای اردیبهشت‌ماه آغاز شده است، آخرین مهلت ثبت‌نام را پایان اردیبهشت‌ماه اعلام کرد.

وی با تصریح اینکه امسال 14 مرکز شبانه‌روزی حفظ و تفسیر یک ساله قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان ثبت‌نام می‌کنند، افزود: امسال برای نخستین طرح ملی «رحله» در 60 مرکز در نقاط مختلف کشور اجرا خواهد شد.

شاهسونی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بین سه تا چهار هزار قرآن‌آموز در دوره‌های شبانه‌روزی حفظ یک ساله قرآن و رحله ثبت‌نام کنند، گفت: جوانان و نوجوانان در رده سنی 13 تا 22 سال که علاقه به شرکت در این دوره‌ها دارند، می‌توانند به سامانه بیت‌الاحزان مراجعه و در آنجا ثبت‌نام کنند.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در پاسخ به اینکه امسال چه تمهیداتی برای جذب قرآن‌آموزان خارجی به مدارس شبانه‌روزی اندیشیده شده است، گفت: تا آنجایی که می‌توانستیم از طریق قرآن‌آموزانی که سال‌های گذشته در مؤسسه بیت‌الاحزان حافظ قرآن شده‌اند، در کشورهایی مثل عراق، لبنان، پاکستان و هند انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه امیدوارم امسال هم مانند سال‌های گذشته موفق به جذب گردشگران خارجی قرآنی به مدارس شبانه‌روزی خود شویم، گفت: البته تاکنون تعدادی متقاضی از کشورهای خارجی در این دوره‌ها ثبت‌نام کرده‌اند اما امیدواریم تعداد آن‌ها بیشتر شود.

انتهای پیام