صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۵۶۸۲۲
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از آغاز ثبت‌نام در چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن از ۲۱ اردیبهشت‌ماه در کردستان خبر داد و گفت: ثبت‌نام این دوره از مسابقات قرآن تا ۲۱ خردادماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: ثبت‌نام برای حضور در چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن از ۲۱ اردیبهشت از طریق سامانه www.quraniran.ir آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در ۱۲ رشته برگزار می‌شود، افزود: این دوره از مسابقات قرآن در رشته‌های حفظ کل قرآن، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء (مرحله شهرستانی و استانی)، حفظ پنج جزء (مرحله شهرستانی و استانی)، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، تفسیر عمومی قرآن کریم، اذان، دعاخوانی، مدیحه‌سرایی، ترجمه نهج‌البلاغه و ترجمه صحیفه سجادیه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان بیان کرد: در این دوره برای اولین بار رشته‌های نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و مدیحه‌سرایی و همخوانی در دو بخش بانوان و آقایان به مسابقات اضافه شده است.

وی ادامه داد: متقاضیان به‌طور هم‌زمان می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در یکی از رشته‌های انفرادی آوایی قرائت تحقیق و ترتیل، تمام رشته‌های حفظ، اذان و دعاخوانی و یک رشته گروهی مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم اقدام کنند.

حجت‌الاسلام کاروند با اشاره به نتایج درخشان مفسران کردستانی در مسابقات سال گذشته گفت: به‌ منظور ترویج معارف عمومی قرآن کریم و آشنایی با آن، تمام شرکت‌کنندگان می‌توانند علاوه بر رشته‌های فوق، در یکی از رشته‌های معارفی تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه نهج البلاغه، ترجمه صحیفه سجادیه ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به شرایط ثبت‌نام در چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن گفت: داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران و اقامت دائم در شهرستان محل ثبت‌نام از جمله شرایط عمومی ثبت‌نام خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان یادآور شد: میزبان مرحله کشوری این دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت و حفظ، استان خوزستان و رشته‌های اذان، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی نیز استان قزوین اعلام شده است.

انتهای پیام