صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۵۸۳۴۲
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد با بیان اینکه دشمنان به آینده کشور و بحران جمعیت امید بسته‌اند چراکه جمعیت ما رو به پیری است، گفت: مسئولان علاوه بر تبیین مشوق‌های افزایش جمعیت برای تشویق فرزندآوری به وعده‌های خود سریع عمل کنند.

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر، امام‌جمعه موقت خرم‌آباد، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، با دعوت همگان به تقوای الهی و دوری از صفات ناپسند، اظهار کرد: راه تقویت تقوا و ایمان این است که انسان الگو داشته باشد، چراکه همنشین انسان در جهت‌گیری زندگی انسان مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه مردم در انتخاب الگو چند دسته هستند، افزود: دسته‌ای الگوگیری آنان بدون تحقیق و تفحص است و این افراد بدون شناخت الگو را انتخاب می‌کنند، استدلال بت‌پرستان برای بت‌پرستی این بود که اجداد ما بت‌پرستی کرده‌اند و این نوعی الگوگیری کورکورانه است.

شمسی‌فر با بیان اینکه گاهی در فضای مجازی مطالبی منتشر می‌شود و عده‌ای بدون تحقیق از صحت آن خبر، اقدام به انتشار مطلب می‌کنند، گفت: این نوعی الگوگیری بدون وقت است که انسان را به سمت انحراف می‌کشاند، اگر آبروی کسی با انتشار مطلب بدون تحقیق بریزد، جبران نخواهد شد.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به اینکه نوع دیگری از الگوپذیری، کسانی هستند که الگوی آنان فاسد و منفی است و این جهت منفی را آگاهانه انتخاب می‌کنند، تصریح کرد: الگوگیری منفی این افراد آگاهانه است و این گروه بدتر از گروه قبل هستند، چراکه این افراد با علم و آگاهی الگوگیری کرده و به سمت انحراف می‌روند.

وی با اشاره به اینکه گاهی الگوگیری در اختیار انسان نیست و این نوع الگوگیری در دوران نوجوانی و جوانی بیشتر است، بیان کرد: دسته دیگری الگوی مناسب را انتخاب می‌کنند و این الگو انسان را به سمت کمال و تعالی می‌کشد، چراکه این افراد الگوپذیری خوبی دارند در انتخاب الگو دقت می‌کنند.

شمسی‌فر با اشاره به اینکه نبی مکرم اسلام الگوی مناسب و پسندیده است، اظهار کرد: امام زمان(عج) می‌فرماید دخت نبی مکرم اسلام برای من الگوی حسنه است، بانوان ما الگویی مانند فاطمه‌زهرا(س)، حضرت زینب(س) و فاطمه‌معصومه(س) دارند و جوانان ما به الگویی چون حضرت علی‌اکبر(ع) اقتدا کنند تا در قیامت سربلند باشند.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به اینکه از منظر قرآن کریم الگوی نیکو و پسندیده دارای ویژگی‌های خاصی است، ادامه داد: الگوی مناسب از منظر قرآن زیاد به یاد خداست، قیامت را قبول دارد و اهل صبر و شکیبایی است. اگر می‌خواهیم ایمان ما تقویب شود و از شر شیطان در امان باشیم باید به اهل‌ بیت(ع) توسل کرده و به یاد امام زمان(عج) باشیم.

وی با اشاره به روز ملی جمعیت، گفت: دشمنان به آینده کشور و بحران جمعیت امید بسته‌اند چراکه جمعیت ما رو به پیری است، لذا مسئولان علاوه بر تبیین مشوق‌های افزایش جمعیت برای تشویق فرزندآوری به وعده‌های خود سریع عمل کنند.

شمسی‌فر به سوم خرداد روز فتح خرمشهر اشاره کرد و افزود: عنایت الهی، حضور، استقامت و صبر مردم، رهبری امام راحل(ره) در کنار رشادت رزمندگان سبب فتح خرمشهر شد.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به حذف ارز ترجیحی و اصلاح هدفمندسازی یارانه‌ها، بیان کرد: اکثر اساتید و کارشناسان این کار را ضروری می‌دانند و اگر این کار زودتر اتفاق می‌افتاد سختی آن کمتر بود ولی امروز دولت با قانون مجلس اقدام به اجرای این طرح کرده‌ است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه مردم هوشیاری و مراقبت است، اظهار کرد: ارز ترجیحی به جیب افراد خاص می‌رفت و کسانی که ارز می‌گرفتند یا کالا وارد نمی‌کردند و اگر هم وارد می‌کردند، عمده آن را آزاد می‌فروختند.

شمسی‌فر با یادآوری اینکه هجوم به فروشگاه برای خرید بیش از حد نیاز ضرورت ندارد، افزود: مردم به اندازه نیاز خریداری کنند؛ از طرفی مسئولان نظارت و کنترل دقیق و رسیدگی به شکایات را بیشتر کنند و اگر تلفنی برای رسیدگی به شکایات داده شده، پاسخگو باشند.

شمسی‌فر با اشاره به اینکه برخورد با گران شدن کالاهایی که ارز ترجیحی ندارند، مورد تأکید است، گفت: تفاوت در داخل و خارج کشور باعث قاچاق کالا می‌شود از طرفی جنگ اوکراین به بحران غذایی در جهان دامن زده است.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد با بیان اینکه دولت توانایی اجرای جراحی اقتصادی را دارد، اظهار کرد: وصول مطالبات از برخی کشورها، فروش نفت، آزادسازی سواحل، کنترل کرونا و بیمه پنج میلیون نفر نشان از سابقه مثبت دولت بوده و نشان‌دهنده آن است که دولت سیزدهم در این جراحی سخت اقتصادی سربلند می‌شود.

انتهای پیام