صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۶۰۰۱۵
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱

امام جمعه رفسنجان با اشاره به وجود ذخایر معدنی عظیم مس در منطقه، از مسئولان استان و کشور خواست سرمایه‌گذاری جهت استخراج این ذخیره معدنی ارزآور انجام شود تا هم نرخ بیکاری کاهش یابد و هم نیاز جامعه و جهان برطرف شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت الاسلام اصغر عسکری، امام جمعه شهرستان رفسنجان، امروز ۶ خردادماه در خطبه های نماز جمعه شهرستان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و تسلیت شهادت امام صادق(ع) بیان کرد: یکی از درس‌های آموزنده امام صادق(ع) استفاده از فرصت ها است بنابراین با توجه‌ به روایات باید از فرصت‌های مختلف دوران جوانی، تحصیل علم و دانش، استعدادها، مسائل سیاسی و اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و... استفاده کرد.

وی با بیان اینکه امام صادق(ع) از فرصتی که در زمان انتقال قدرت بنی‌امیه به بنی‌عباس به وجود آمد استفاده و دانشمندان و شاگران برجسته‌ای تربیت کرد، به اهمیت نماز نزد امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: در جامعه کنونی این امر به شکل بلایی درآمده و برخی با شرکت در مراسم عزاداری سینه می‌زنند و حزن و اندوه خود را در مناسبت‌های شهادت نشان می‌دهند اما نسبت به نماز سهل انگاری می‌کنند.

حجت‌الاسلام عسکری با اشاره به فتح و پیروزی خرمشهر، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمردند، استقامت، ایمان، تقوا، صبوری و شکیبایی رزمندگان و ملت ایران از درس‌های آزادسازی خرمشهر است.

امام جمعه رفسنجان در ادامه به برگزاری سمپوزیوم همکاری صنعت و دانشگاه در سرچشمه اشاره کرد و گفت: این سمپوزیوم برگزار شد تا اساتید و دست اندرکاران دانشگاهی و بزرگان حوزه صنعت مس با ارتباط بیشتر تدابیر لازم جهت رشد و توسعه اقتصادی کشور و رفع نیاز جامعه بیندیشند.

وی افزود: آمار و اطلاعات ارائه شده در این سمپوزیوم نشان دهنده این است که معادن عظیم مس با ذخایر بالا در استان و شهرستان وجود دارد از طرفی نیاز جهانی به مس هم احساس می شود که این دو مورد از مزیت‌ها در این منطقه به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام عسکری با اشاره به وجود نیروی انسانی مستعد، خلاق و کارآمد در این منطقه که نیازمند کار و شغل هستند، بیان کرد: چرا سرمایه‌گذاری لازم برای استخراج معادن مس انجام نمی‌شود، مطالبه جدی داریم از مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری که بر روی موضوع سرمایه گذاری اقدام کنند. اگر خطوط استخراج راه‌اندازی شود و در کنار استخراج، صنایع پایین دستی و فرآوری هم ایجاد شود بسیاری از افراد بیکار جذب و رونق اقتصادی رقم می خورد.

وی ادامه داد: با این کار به اشتغالزایی، دولت و صادرات کمک می‌شود زیرا بخشی از درآمد این معادن به صورت مالیات به خزانه دولت واریز می‌شود و از طرفی نیاز جهانی هم برطرف می‌شود زیرا دنیا هم خواستار مس است.

امام جمعه رفسنجان در بخش دیگر از سخنانش به موضوع سرقت سیم‌های برق در شهرستان اشاره کرد که به معضلی تبدیل شده و از نیروی انتظامی و بسیج خواست که با تلاش جدی افراد سارق را شناسایی کرده و به دستگاه قضا و قانون تحویل دهند.

انتهای پیام