صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۶۰۵۵۴
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸

رئیس ستاد امر به معروف ونهی از منکر کشور گفت: از دیدگاه قرآن کریم امربه معروف و نهی ازمنکر، این واجب فراموش شده تنها امتیاز امت اسلام نسبت به سایر امت‌ها است.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، رئیس ستاد امر به معروف ونهی از منکر کشور و امام جمعه موقت تهران در مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره مفلحون استان خراسان رضوی که امروز هشتم خرداد ماه در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهارکرد: همه آنچه در جهان از ابر و ماه و خورشید گرفته برای این است که حیات محفوظ باشد و لذا هر معروفی که در جامعه ضروریست باید برای حفظ اقتدار و عزت خود آن معروف را احیا کرده آن را به پا داریم و از آن پاسداری کنیم و از همه ریز و درشت گناهان که موجب زیان اخروی ما ست و ما را از خدا و نظر لطفش ساقط می‌کند و از رحمت خدا محروم می‌کند دوری کنیم.

وی ادامه داد: آنچه لازمه حیات جامعه است باید آن را به دست آوریم. همه زیبایی‌ها منوط به معروف‌ها و اوامر الهی است و باید توجه داشت که گناه کوچک و بزرگ ندارد و هر نوع آن جفا به خدا است. گناه خیانت به خود است، همچنین گناه  ظلم به خود و جامعه است.

رئیس ستاد امر به معروف ونهی از منکر کشور افزود: همانطور که پدر نسبت به فرزند و خواهر و برادر نسبت به یکدیگر و افراد نسبت به اقوام مسئولیت دارند همه افراد در یک جامعه نیز نسبت به هم مسئول هستند و سلامت در همه ابعاد جامعه لازم است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: امربه معروف و نهی ازمنکر از دیدگاه قرآن کریم تنها امتیاز امت اسلام نسبت به سایر امت‌ها بوده و از طرفی این فریضه الهی هم جاذبه دارد و هم دافعه که نشانه حیات و زندگی انسان است.

صدیقی اظهار کرد: همه موجودات زنده جاذبه دارند وبرای ادامه حیات  آب و هوا را جذب می‌کنند و از طرفی علاوه بر جاذبه دافعه هم دارند و از خطرات دوری می‌کنند.

رئیس ستاد امر به معروف ونهی از منکر کشور افزود: بدون قدرت نمی‌توان زنده بود و اگر دافعه نباشد در برابر آسیب‌ها، توطئه‌ها و در برابر خیانت‌های دشمنان از پای در خواهیم آمد.

صدیقی با اشاره به آیات کلام الهی اظهار کرد: خداوند خواسته است که ما نسبت به توحید، ولایت، ائمه هدی(ع) و فضایل اخلاقی جاذبه داشته باشیم و نسب به همه بدی‌ها، عصیان‌ها، کفر، گناه و ... دافعه داشته باشیم.

وی ابراز کرد: ویروس گناه همانند ویروس کرونا مسری است، لذا مجموعه جامعه که یک پیکر هستند تنها قدرت دفاعی این جامعه در برابر ویروس گناه و پلشتی‌ها همین مسئله امر به معروف و نهی از منکر است.

رئیس ستاد امر به معروف ونهی از منکر کشور ادامه داد: جامعه توحیدی نمی‌تواند تماشا کند افراد با ویروس گناه به تباهی کشیده شوند، چرا که همانطور که ویروس کرونا زندگی ما را می‌گیرد ویروس گناه علاوه بر دنیا، آخرت ما را نیز می‌گیرد.

صدیقی عنوان کرد: بی‌تفاوتی نسبت به گناه در جامعه باعث ترویج فساد و ایجاد منکرات گسترده در نهاد مقدس خانواده می‌شود و روزگارمان به تباهی می‌کشد، لذا اگر مسئله حساسیت وجودی ما نسبت به خداوند، پیامبر و ائمه معصومین (ع) خاموش شود، این مرگ ماست.

رئیس ستاد امر به معروف ونهی از منکر کشور  با بیان اینکه مهمترین معروف در عالم امکان مسئله ولایت است که حاکمیت خداوند متعال بر بندگانش از مجرای ولایت صورت می‌پذیرد گفت:  یکی از مهمترین معروفات که باید با زبان شیرین به جوانان ونسل‌های آینده تزریق و تبیین شود بحث ولایت است که همین ولایت باعث ایجاد وحدت در جامعه می‌شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان مراحل امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر سه مرحله دارد که دو مرحله آن مشمول به داشتن قدرت است و یک مرحله آن بر همگان در همه احوال عملی است.

وی با بیان اینکه گره‌گشایی از زندگی مردم بزرگترین معروف در جامعه امروز است ضمن تقدیر از دست اندرکاران ستاد امر به معروف استان خراسان رضوی خواستار گسترش فعالیت‌های این ستاد در سراسر کشور شد.

انتهای پیام