صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۶۱۵۷۹
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه کسی که دارای جامعیت و عمومیت در کمالات است، می‌تواند حاکم قلب‌‌‌ها شود، گفت: شهدای انقلاب همان توده مردم بودند اما قدرت معنوی و نفوذ معنوی امام آنها را به خیابان‌ها کشاند و در جریان انقلاب شهید شدند که موجب افتخار امروز ایران هستند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عباسعلی فرهنگیان، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کردستان امروز، 12 خردادماه در نشست هم‌اندیشی بررسی ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) که در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های بارز شخصیت امام حکومت بر قلب‌ها بود، ایشان حاکم بر دلها بود نه جسم‌ها.

وی با اشاره به اینکه کسی که دارای جامعیت و عمومیت در کمالات است می‌تواند حاکم قلب‌‌‌ها شود، افزود: شهدای انقلاب همان توده مردم بودند اما قدرت معنوی و نفوذ معنوی امام آنها را به خیابان‌ها کشاند و در جریان انقلاب شهید شدند که موجب افتخار امروز ایران هستند.

حجت‌الاسلام فرهنگیان تأکید کرد: به هر اندازه که انسان به کمال نزدیک می‌شود و کمالات بیشتری را کسب می‌کند به همان اندازه کارهایی که می‌کند کامل‌تر و پخته‌تر است لذا برای شناخت یک فرد باید به کارها و خروجی‌های آن توجه کرد.

وی به مقایسه وضعیت مردم ایران قبل از انقلاب و اکنون پرداخت و افزود: امام با نفوذ معنوی خود و حکومت بر قلب‌ها، کشور ما را به جایگاه امروز رساند و دیگر هیچ معادله‌ای نه در آسیا و نه در هیچ جای جهان بدون در نظر گرفتن ایران حل‌شدنی نیست و همه به این موضوع اقرار می‌کنند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کردستان یادآور شد: امروز علیرغم همه بی مهری‌ها سرعت رشد ایران نسبت به برخی کشورها که جنگ و تحریم و تروز نداشته‌اند، بیشتر بوده و همه اینها بخاطر جامعیت امام بوده است.

توجه و عمل به اندیشه‌های امام نیاز جامعه اسلامی ایران است

نظری یکی دیگر از اساتید دانشگاه کردستان نیز در این جلسه به ضرورت شناخت راه و اندیشه امام پرداخت و گفت: آنچه امروز نیاز جامعه اسلامی ایران است، توجه و عمل به اندیشه‌های امام است و بررسی و تبیین اندیشه‌های ناب امام می‌تواند راهگشای ما در خیلی از مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باشد.

وی ادامه داد: یکی از نیازهای امروز جامعه ما انتقاد سازنده است؛ اگر ما باور داریم بانیان نظام جمهوری اسلامی انقلاب را به پیروزی رساندند، باید بدانیم نگاهشان به مسائل مدیریتی چگونه بوده و ما هم راه آنها را ادامه دهیم.

نظری به تعریف امام از انتقاد سازنده پرداخت و تأکید کرد: انتقاد از نظر امام یعنی انتقال اطلاعات به فرد دیگر که بتواند از آن در راه اصلاح مسائل شخصی، سازمانی و یا جامعه خود استفاده کند اما در جامعه ما متاسفانه به شیوه‌ای منفی به تصویر کشیده شده است. اگر ادعا داریم پیرو امام خمینی(ره) هستیم باید راه و روش ایشان که سرمشق و الگوی ارزشمندی برای همه مردم ومدیران است را در پیش بگیریم.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کردستان بیان کرد: هر انسانی باید به دنبال آینه‌ای باشد تا اعمال و رفتارش را به او منعکس کند و ما باید از خود بپرسیم چرا ما به دنبال این آیینه‌ها نیستیم که یکی از دلایل آن این است به جنبه‌های منفی انتقاد بیشتر توجه داریم و عدم آشنایی با استفاده از انتقاد هم دلیل دیگر است.

وی تأکید کرد: اگر به دنبال اصلاح امور و جلوگیری از تکرار اشتباه و تلاش برای رفع مشکلات هستیم، باید مدیران فرهنگی انتقاد سازنده را در سازمان‌ها گسترش بدهند و اگر مدیران انتقادپذیر باشند بی شک به بدنه کارمندی هم منتقل خواهد شد.

در ادامه این جلسه همچنین علی محمدپناه اظهار کرد: نکته‌ای که گفتمان اصلی امام است و می‌توانیم از آن در محیط دانشگاه و جامعه استفاده کنیم، گفتمان عدالت، معنویت و عقلانیت است و این سه ضلع افکار و اندیشه امام در همه حوزه‌ها است.

وی افزود: آنچه ایشان به عنوان الگوی حکومتداری ارائه کردند و نظام جمهوری اسلامی بر اساس مبنای فکری ایشان شکل گرفت، گفتمان عدالت، معنویت و عقلانیت بود و در همه حوزه‌ها به این سه مورد توجه قرار داشته است.

محمدپناه به وصیت‌نامه امام و تعیین وظایف دستگاه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: پس از جنگ معمار کبیر انقلاب به خوبی فهمیدند که دشمنان دست از دشمنی برنخواهند داشت و وارد مراکز تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری ما خواهند شد به همین خاطر از بسیجیان خواستند در حوزه علمیه و دانشگاه مراقب اسلام ناب محمدی باشند.

انتهای پیام