صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۶۱۶۷۲
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲

فرماندار مشهد گفت: : آیا ما که ادعای ایجاد حاکمیت دینی داریم آنطور که باید و اسلام گفته توانسته ایم اقدام شایسته انجام دهیم بله ساختارسازی شده اما در اجرا ضعف داشتیم لذا ضرورت دارد شورای ساماندهی و سیاستگذاری موسسات خیریه حدالامکان در مشهد ایجاد شود.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محسن داوری، فرماندار مشهد، در همایش مدیران و موسسات خیریه فعال خراسان رضوی و اجرای مرحله چهارم «قرار دوازدهم» که امروز 12 خردادماه، در محل تالار نور اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا، اظهار کرد: ورود شما خیرین به این عرصه ارزشمند است، لذا اگر هوشمندانه و منسجم عمل کنید، می‌توانید اثر بایسته‌ای بگذارید.

وی با تاکید بر منسجم‌سازی ظرفیت‌ها در موسسات خیریه، افزود: این تعداد خیریه در سطح کشور وجود دارد، اما یک سوال نیز در این خصوص مطرح است که آیا خروجی این تعداد از خیریه ها، موسسات و تشکل‌های مردم‌نهاد آنچه مطلوب جامعه آرمانی است را دارد؟ پاسخ این است که با موازی‌کاری در خیریه‌ها، ضعف در انسجام وجود دارد و این نیز باید برطرف شود.

داوری خطاب به مدیران موسسات خیریه ابراز کرد: ظرفیت مردمی با شما و ظرفیت اجرایی با ما، بیایید در جایی خدمت‌رسانی کنیم که نیاز است جایی خدمت‌رسانی کنیم که افراد بیشتر و بهره بیشتر ببرند. به عنوان مثال آیا توانسته‌ایم با این همه مواساتی که داشتیم مشکلات مردم را در حوزه‌های مختلف معیشتی حل کنیم.

فرماندار مشهد افزود: آیا ما که ادعای ایجاد حاکمیت دینی داریم، آنطور که باید و اسلام گفته توانسته‌ایم اقدام شایسته انجام دهیم،  ساختارسازی شده است، اما در اجرا ضعف داشتیم، لذا ضرورت دارد شورای ساماندهی و سیاستگذاری موسسات خیریه حدالامکان در مشهد ایجاد شود.

وی تصریح کرد: ظرفیت حاکمیت بالاست که می‌تواند در کنار موسسات خیریه کار کند، لذا اگر این اتفاق بیفتد می‌توان کار بایسته انجام داد و امید است این گردهمایی موثر واقع شود، از طرفی ما آمادگی داریم در شهر امام رضا(ع) که باید مملوء از رضایت خاطر باشد، در این عرصه ورود کنیم.

انتهای پیام