صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۶۲۰۳۲
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۶

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گفتمان فکری امام(ره) را باید حفظ کرد، گفت: امام خمینی(ره) باور عمیقی به اسلام و برنامه‌های اسلام داشتند که نظام سیاسی مبتنی بر احکام اسلام را ترسیم کردند و فرمودند اگر جهانخواران بخواهند در مقابل دین ما بایستند تا نابودی تمامی آنها، از پای نخواهیم نشست.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، شامگاه، ۱۴ خردادماه، در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی(ره) در مصلی اعظم امام(ره) تبریز، اظهار کرد: قانون اساسی به روشنی تمامی ویژگی‌های ولی فقیه را بیان کرده است که در میان فقهای دیگر باید قدرت، مدیریت، شجاعت و توانمندی بیشتری داشته باشد تا به‌عنوان رهبر و فقیه جامعه انتخاب شود که اگر امتی شایسته باشد، خداوند برای آنها رهبری شایسته اعطا می‌کند.

وی ادامه داد: ملت بزرگ ایران این شایستگی را دارند که شخصیتی چون امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب میان آنها باشد و ۱۰ سال اول رهبری امام خمینی(ره) در شدیدترین و سخت‌ترین حالت گذشت و بعد آن نیز اوایل انقلاب بود که دفاع مقدس شروع شد.

وی افزود: باوجود تمامی مشکلات در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷، پنج میلیون نفر به استقبال امام خمینی(ره) رفته بودند و بیش از ۱۰ میلیون نفر نیز در مراسم تشییع جنازه ایشان حضور داشتند به‌گونه‌ای که خبرنگاران آمریکایی روز رحلت امام را پایان نهضت ایشان می‌دانستند و با دیدن حضور چند میلیونی مردم گفتند خمینی بعد از غروب دوباره طلوع کرد.

میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: در تمامی شهرهای کشور ۴۰ روز عزای عمومی برای ارتحال امام خمینی(ره) در نظر گرفته شد که در تمامی برنامه‌ها گفتمان و پیام ایشان  به‌گونه‌ای تثبیت شد که انقلاب اسلامی ایران بعد از سال‌ها همچنان محفوظ مانده است. 

نماینده تبریز در مجلس اضافه کرد: اهل بیت(س) در برنامه‌ای آینده جهان نماسازان ظهور را طراحی کردند که در آن قم پایگاه شیعیان است و روایت‌های فراوانی در این خصوص ذکر شده است.

وی همچنین یادآور شد: وقتی به نشانه‌ها توجه می‌کنیم، با مردی مواجه می‌شویم که مردم را به حق دعوت می‌کند و این همان شخصیت بزرگ امام خمینی(ره) است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در خصوص قیام ۱۵ خرداد نیز بیان کرد:  در سال ۱۳۴۲ امام خمینی(ره) در روز عاشورا در مدرسه فیضیه قم، نطق تاریخی داشتند که مردم هم در کنار ایشان بودند و خیزش و قیام بعدی را نیز شهید مصطفی خمینی انجام داده و در جریان آن مردم  تهران، ورامین و قم قیام کردند و رژیم طاغوت کشتار بزرگی انجام داد و باعث شد تا ۱۵ خرداد ماه برای همیشه در تاریخ ماندگار باشد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند یک عده می‌گویند مردم با روحانیت ارتباط و پیوند کمتری دارند اما باید تشییع چند میلیونی سردار شهید قاسم سلیمانی را ببینند و قضاوت کنند که پیوند میان مردم و ولایت فقیه نه تنها کم نشده بلکه افزایش هم یافته است.

میرتاج‌الدینی با تاکید بر اینکه گفتمان فکری امام(ره) را باید حفظ کرد، گفت: امام خمینی(ره) باور عمیقی به اسلام و برنامه‌های اسلام داشتند که نظام سیاسی مبتنی بر احکام اسلام را ترسیم کردند و فرمودند اگر جهانخواران بخواهند در مقابل دین ما بایستند تا نابودی تمامی آنها، از پای نخواهیم نشست.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، با اشاره به ویژگی‌های بارز امام خمینی(ره) متذکر شد: استکبارستیزی، سازش ناپذیری و بی‌اعتمادی به دشمن که دشمن لیبرالیستی را حفظ و قبول نکردند و تا قطع تمامی وابستگی‌ها به تمامی ابرقدرت‌های شرق و غرب مبارزه کردند، از ویژگی بارز امام بود.

وی ادامه داد: خود باوری ملی و قطع وابستگی، خودکفایی کشور، پیشرفت علمی و فناوری کشور از عناصر فکری، حمایت از محرومان و مستضعفین، تلاش برای آسایش مردم و مخالفت با کاخ نشینی، استقلال سیاسی و نفی سلطه پذیری، آزادی جامعه ارتقاء سپاه و تشکیل بسیج مستضعفین عالم، استقلال ارتش و تقویت همه جانبه‌ی آن از ویژگی‌های دیگر امام راحل(ره) بودند.

وی افزود: منظومه فکری امام خمینی(ره) از عقلانیت، معنویت، عدالت، توجه ویژه به وحدت جهان اسلام و دفاع از فلسطین تشکیل شده است که عامل وحدت بوده و ترویج دهنده‌ی مکتب جهاد و شهادت طلبی است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هیچ تفاوتی میان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب وجود ندارد چراکه رهبر معظم انقلاب نیز خط امام را نگه داشته و ادامه داده‌اند.

انتهای پیام