صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۶۲۲۷۱
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
از امروز؛

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برگزاری ۴۰ عنوان کارگاه تخصصی در سطح استان و شهرستان‌های مختلف پیش‌بینی شده است، گفت: از حدود یک هفته گذشته ثبت‌نام کلاس‌های کانون آغاز شده و کارگاه‌های آموزشی دانش‌آموزان دوره ابتدایی از امروز فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

حجت‌الله آسمند، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا تشریح برنامه‌های کانون پرورش فکری استان برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در تابستان سالجاری، اظهار کرد: طی دوسال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمامی کلاس‌های این کانون به صورت غیرحضوری و آنلاین برگزار می‌شد اما در سالجاری با توجه به انجام واکسیناسیون و بهبود وضعیت شیوع بیماری در کشور و استان برنامه‌ریزی لازم جهت برگزاری حضوری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی انجام شده است.

آسمند با ذکر اینکه برگزاری ۴۰ عنوان کارگاه تخصصی در سطح استان و شهرستان‌های مختلف پیش‌بینی شده است، افزود: از حدود یک هفته گذشته ثبت‌نام کلاس‌های کانون آغاز شده و کارگاه‌های آموزشی دانش‌آموزان دوره ابتدایی از امروز فعالیت خود را آغاز می‌کنند؛همچنین ثبت‌نام از دانش‌آموزان دوره‌های متوسطه اول و دوم نیز ادامه دارد که پس از پایان امتحانات مدارس، کارگاه‌هایی که به حدنصاب برسند فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی با اشاره به ثبت‌نام از کودکان و نوجوانان از چهار تا 18 سال، گفت: امیدواریم که با توجه به حضوری شدن کلاس‌ها و تنوع بالای آن‌ها در تمامی این رده‌های سنی جذب وجود داشته باشد، تبلیغات در فضای مجازی و نیز در سطح شهر از هفته گذشته آغاز شده و منتظر پایان امتحانات تمامی دوره‌های مدارس هستیم تا کلاس‌های آموزشی به صورت کامل آغاز شوند.

آسمند بیان کرد: کارگاه‌های عمومی در سطح استان توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صورت رایگان برگزار می‌شوند و شامل کلاس‌های کتاب‌خوانی، قصه‌گویی و آشنایی با آن، آشنایی با قرآن و احادیث، پخش و نقد فیلم و انیمیشن، نشریه‌نگاری، شناخت مشاغل و مفاخر، تمرین نقد و گفت‌وگو هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اضافه کرد: برای کارگاه‌های تخصصی که توسط این کانون برگزار می‌شوند تلاش شده نسبت به مراکز آزاد موجود در سطح شهر شهریه کمتری در نظر گرفته شود که این کارگاه‌ها نیز شامل ساخت عروسک، عروسک‌گردانی، کاردستی، سفالگری، نقاشی، پویانمایی، عکاسی، کارگردانی، بازیگری، خوشنویسی، سرود و نمایش، موسیقی‌های سنتی و شاهنامه‌خوانی است که طی سالیان گذشته مورد استقبال خوبی قرار گرفتند.

وی با تأکید بر اینکه تمامی موارد ضروری جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان موجود در شهرستان‌ها ابلاغ شده است، گفت: ظرفیت کارگاه‌های آموزشی حداکثر ۱۰ تا ۱۲ نفر در سالن‌های بزرگ درنظر گرفته شده است، داشتن ماسک برای حضور در کلاس‌ها ضروری است. همچنین موارد بهداشتی مانند انجام ضدعفونی، نظافت و سایر موارد در محل برگزاری کلاس‌ها به مراکز ابلاغ شده و نظارت نیز انجام خواهد شد.

انتهای پیام