صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۶۳۹۱۵
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹

مراسم تجلیل از برگزیدگان استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز و مسابقات فرهنگی هنری دانش‌آموزی ملایر برگزار شد.

به گزارش ایکنا از همدان، مهدی عابدینی‌نیا، سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان ملایر، امروز، 23 خردادماه در مراسم تجلیل از برگزیدگان استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز و مسابقات فرهنگی هنری دانش‌آموزی که در دو بخش پسران و دختران در کانون فرهنگی تربیتی شهید مدرس برگزار شد، با اشاره به تأثیرات مثبت انس با قرآن در زندگی، گفت: انس با قرآن، صفای قلب، آرامش و نورانیت را به شما هدیه می‌دهد که بسیار ارزشمند و گران‌بهاست.

عابدینی‌نیا با ابراز خرسندی از حضور پرشور دانش‌آموزان در مسابقات و قدردانی از عوامل اجرایی فعال در این حوزه، اظهار کرد: مسابقات هدف نیست و در واقع وسیله‌ای برای تحقق اهداف بلندی چون آشنایی دانش‌آموزان با سیره اهل بیت(ع)، معارف دین و انس با قرآن است که خوشبختانه همه ساله بهتر از قبل در بین دانش‌آموزان محقق می‌شود.

وی با تأکید بر مسائل دینی و اعتقادی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ساحت‌های سند تحول بنیادین، بیان کرد: پیگیری گسترش فعالیت‌های دینی و تعمیق ارزش‌های مذهبی در بین دانش‌آموزان با جدیت و قوت دنبال می‌شود و اگرچه تغییر زیست‌بوم جامعه سدی بر راه ارتباط حضوری با دانش‌آموزان شده بود، اما اجرای طرح و برنامه‌ها از طریق فضای مجازی و به نحو مطلوب دنبال شد.

عابدینی‌نیا در ادامه هدف غایی آموزش و پرورش را تحقق حیات طیبه و داشتن زندگی پاک و پاکیزه برای دانش‌آموزان به‌عنوان شهروند تکامل یافته دانست و گفت: این هدف یا اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در حال پیگیری و اجراست.

در ادامه از 52 رتبه برتر استانی در مسابقات قرآنی، 100 رتبه برتر استانی در مسابقات انفرادی فرهنگی هنری و 20 رتبه برتر استانی در مسابقات گروهی فرهنگی هنری با اعطای لوح تقدیر و هدیه قدردانی و تجلیل شد.

انتهای پیام