صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۶۴۷۳۰
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر اهمیت شناسایی زودهنگام بیماران و ارجاع آنان به مراکز درمانی، تأکید کرد و گفت: برپایی اردوهای جهادی پزشکان در این زمینه گام مؤثری خواهد بود.

به گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 26 خردادماه در حاشیه سومین اردوی جهادی سلامت که در درمانگاه رسول اعظم(ص) برگزار شد، گفت: تمام کارهایی که در حوزه بهداشت و درمان انجام می‌شود، شکل و قالب جهادی دارد و در راستای خدمت‌رسانی به مردم است و ارائه خدمات سلامت در درمانگاه‌هایی که امکان دسترسی به خدمات تخصصی و فوق تخصصی برای مردم در حاشیه شهر یا مناطق دورافتاده را فراهم می‌سازد، بسیار ارزشمند و در راستای همان اقدامات جهادی است.

وی با بیان اهمیت اقدامات بسیج جامعه پزشکی در برگزاری اردوهای جهادی و هماهنگی و دعوت منظم از پزشکان متخصص و فوق تخصص برای مشارکت در این اردوها اظهار کرد: برگزاری این‌گونه رویدادهای جهادی موجب شناسایی به موقع بیماران و ارجاع به مراکز درمانی شده و از مواجهه با برخی تبعات جبران‌ناپذیر بیماری‌ها می‌کاهد.

حسینی با دعوت از پزشکان جوان و افرادی که به تازگی در رشته‌های مختلف تخصصی و فوق تخصصی فارغ‌التحصیل شده‌اند برای مشارکت در اینگونه اقدامات جهادی، گفت: این اقدام انسان‌دوستانه در کنار اینکه برای آنان خیر و برکت معنوی به همراه دارد، موجب می‌شود تا با مشکلات مردم از نزدیک آشنا شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برگزاری ماهانه درمانگاه‌ها و اردوهای جهادی را اقدامی ارزنده خواند و ابراز امیدواری کرد: دستاورد مهم اینگونه اقدامات جهادی، شناسایی زودهنگام بیماران و ارجاع آنان به سطوح تخصصی بالاتر برای درمان به موقع باشد.

انتهای پیام