صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۶۴۹۷۱
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی دامغان از چاپ کتاب «مقام محمود» اثر حجت‌الاسلام مصطفی ترابی خبر داد.

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی استان، آزاده امینیان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی دامغان روز گذشته 27 خرداد از رونمایی کتاب «مقام محمود» اثر حجت‌الاسلام مصطفی ترابی خبر داد و افزود: این کتاب برگرفته از خطبه‌های نماز جمعه آیت‌الله حاج سید محمود ترابی است که توسط ناشر ستارگان پرفروغ دامغان به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: این کتاب در ۱۵۶ صفحه و ۱۴ فصل گردآوری شده که در نوبت چاپ اول، ۵۰۰ نسخه به چاپ رسید که در این راستا این کتاب با هدف تکریم جایگاه این عالم فرزانه و ارائه درس آموزه‌های دینی به جامعه هدف نگارش و چاپ شده است.

به گفته وی؛ آیت‌الله ترابی در شمار عالمان دینی و واعظان مشهور بود که سه دهه امامت جمعه دامغان را برعهده داشت و سرپرست و مدرس حوزه علمیه دامغان بود که احداث حوزه علمیه در دامغان، مسجد میرزا داوودی، کتابخانه مسجد جامع، تاسیس حوزه علمیه خواهران در شهر امیریه، احداث حوزه علمیه علی بن موسی الرضا (ع) در شهر مقدس قم و ساخت مصلی از خدمات ماندگار این عالم دینی بود.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی دامغان گفت: این کتاب در آیینی با حضور محمد طاهریان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، امام جمعه دامغان، ناشر و نویسنده کتاب و مدعوین، روز گذشته در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان رونمایی شد.

یادآور می‌شود  آیت الله سیدمحمود ترابی، هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ پس از سالها تلاش و مجاهدت فی سبیل الله، به علت ایست قلبی در سن ۸۲ سالگی و در منزل شخصی خود درگذشت که در پی این حادثه سه روز عزای عمومی در دامغان اعلام شد.

پیکر مطهر آیت الله ترابی عصر پنجشنبه هشتم اردیبهشت در جوار آرامگاه بکیر ابن اعین (ره) تشییع و با حضور مردم عالم دوست دامغان به خاک سپرده شد.  

انتهای پیام