صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۶۶۱۴۳
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به بحث رتبه‌بندی معلمان گفت: رفاه و اکرام معلم در جامعه ما دارای یک اهمیت ویژه است. این جهت را دولت پیگیر بوده است و باید به بهترین شکل ان‌شاءالله پیگیری و انجام شود و نمود خوبی هم از حیث تبیین در‌ جامعه داشته باشد.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 2 تیرماه در دیدار با وزیر آموزش و پرورش به بحث رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و افزود: رفاه و اکرام معلم در جامعه ما دارای یک اهمیت ویژه است. این جهت را دولت پیگیر بوده است و باید به بهترین شکل ان‌شاءالله پیگیری و انجام شود و نمود خوبی هم از حیث تبیین در‌ جامعه داشته باشد تا ارتقای جایگاه معلمی از حیث اجتماعی را به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: مجموعه آموزش و پرورش با این حجم از دانش‌آموزان و معلمان و نیروها به اندازه یک دولت کار و ابعاد مختلفی دارد از تربیت معلمان تا ساخت و ساز مدارس و همه ابعاد گوناگون کار در وزارت آموزش و پرورش اما برخی‌ مسائل که شاید یادآوری آن‌ها مفید باشد را باید بیان کرد.

آیت‌الله دژکام افزود: بحث اول مسئله سند تحول بنیادین آموزش و پروش است که به رئیس جمهور در مجلس خبرگان هم بیان کردیم که این سند با نقشه مهندسی فرهنگی کشور که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند در اهداف هم‌پوشانی دارد، قاعدتاً اگر می ‌واهیم موفق باشیم باید این دو سند را با همدیگر اجرایی کنیم.

وی تصریح کرد: در رابطه با نقشه‌ مهندسی فرهنگی، اولین استانی که طبق شیوه نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی برش استانی را آماده کرده است، فارس بود و نزدیک به ۲ هزار نفر از نخبگان فرهنگی استان در این قضیه مشارکت و همفکری کردند و نهایتاً جمع‌بندی شد و امروز یک سند استانی تا ۱۴۰۴ داریم که برنامه‌های ۱۴۰۱ نوشته شده و باید امسال اجرایی شود.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: در رابطه با ساز و کارهای اجرایی این سندها نقاط ضعفی داریم که در جلسه خبرگان بررسی شد و رئیس جمهور هم دستور دادند که این قسمت‌ها را حمایت ویژه کنند.

وی بیان کرد: رهبر انقلاب فرمودند ممکن است فرهنگ امروز و در این برهه زمانی اولویت نباشد و عمده نامگذاری سال‌ها هم اقتصادی است و اولویت مسائل اقتصادی است‌ اما ‌مسلماً اهمیت فرهنگ بیشتر است، خصوصاً در مراکزی مثل آموزش و پرورش که ویژه کار فرهنگی است باید روی این مسائل تاکید بیشتر شود و اگر توجه دولت به این نباشد که حداقل‌هایی برای اجرای این سندها قرار دهد مسلما در اجرا به مشکل خواهیم خورد یعنی سند روی کاغذ است و وقتی عملیاتی می‌شود که حداقل‌هایی که نیاز است را داشته باشد.

آیت‌الله دژکام با ابراز امیدواری از اینکه بتوان در این عرصه موفق عمل کرد، گفت: طبیعی است اگر این کار می‌خواهد به حرکت عمومی در کشور تبدیل شود باید به مرور ساز و کارهای مناسب آن تعریف شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به دانشگاه فرهنگیان هم اشاره کرد و گفت: برای این دانشگاه در استان فارس یک کار ‌جهادی ویژه از سمت مجموعه را می‎‌طلبد. متاسفانه وضعیت و فضای دانشگاه مناسب نیست و باید صحبتی با وزیر علوم انجام گیرد تا جای فاخری برای این دانشگاه فراهم شود. در سطح ملی هم همکاری شود تا این جهت تامین شود و دانشجویان با احساس کرامت ویژه وارد این عرصه شوند تا زمانی که فارغ‌التحصیل می‌شوند به دانش‌آموزانی که شاگرد آن‌ها هستند نیز حس خوبی منتقل شود.

انتهای پیام