صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۶۸۰۴۷
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان از تشکیل کارگروه اشتغال حمایتی به‌منظور توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر در مناطق محروم خبر داد.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان، احمد رضایی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهان با اعلام تشکیل کارگروه اشتغال حمایتی با هدف استفاده از ظرفیت‌ بخش‌های دولتی و غیردولتی برای توانمندسازی و اشتغال اقشار آسیب‌پذیر در مناطق محروم استان، بیان کرد: در کارگروه اشتغال حمایتی، چالش‌های کسب‌وکارهای خرد و خانگی در مناطق محروم و همچنین موانع و ظرفیت‌های قانونی اجرا نشده در این حوزه، شناسایی و راهکارهای لازم برای پایدارسازی اشتغال ارائه می‌شود.

وی با تأکید بر حمایت از اشتغال ایجاد شده، ادامه داد: امکان هم‌افزایی و بهره‌گیری از ظرفیت بخش‌های دولتی و غیردولتی به‌منظور تثبیت و توسعه اشتغال حمایتی، در این کارگروه بررسی می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان تسهیل و ارتقای روابط میان تمام ارگان‌ها و نهادهای مسئول در رسیدگی به مناطق محروم و اشتغال دهک‌های پایین جامعه را از برنامه‌های پیش رو بیان کرد و افزود: برای این منظور، اطلاعات افراد مستعد اشتغال شناسایی شده در دهک‌های پایین با اولویت دانش‌آموزان، دانشجویان، فارغ‌التحصیلان، ترک‌تحصیل‌کردگان و زنان سرپرست خانوار، مبادله خواهد شد.

وی با اشاره به وظایف کارگروه اشتغال حمایتی، گفت: تسهیل در صدور مجوز کسب‌وکارهای خرد و خانگی، هم‌افزایی در اعطای تسهیلات و مهارت‌آموزی دهک‌های پایین، از وظایف اصلی این کارگروه به‌شمار می‌رود.

یادآور می‌شود، نمایندگان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، سازمان بسیج مستضعفین، آستان قدس رضوی و بنیاد شهید و امور ایثارگران، عضو کارگروه اشتغال حمایتی هستند.

انتهای پیام