صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۷۰۱۸۲
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹

مدیر خانه قرآن یوسف زهرا(عج) یزد با اشاره به برنامه‌های این خانه قرآن در تابستان امسال گفت: طرح‌های یوسف زهرا(عج) در قالب طرح تابستانه ویژه گروه‌های سنی مختلف آغاز شده و در حال برگزاری است.

خدیجه سلطانی، مدیر خانه قرآن یوسف زهرا(عج) یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با تشریح برنامه‌های تابستانه این خانه قرآن اظهار کرد: در طرحی با عنوان «مهد اسلامی» ویژه غنچه‌های 3 الی 6 سال از 6 سال پیش آغاز شده و امسال نیز در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: در قالب این طرح با دعوت از اساتید مجرب دوره‌های تربیت مربی برگزار و برای اجرای این طرح بهترین مربیان به کار گرفته شده‌اند و خوشبختانه اکنون با استقبال خوبی همراه شده است. در این طرح که هفته‌ای دو روز و روزانه از ساعت 9 الی 12 میزبان نوگلان هستیم، مربی بر اساس آموزش غیرمستقیم آموزش‌ها را ارائه می‌دهد و قرآن‌آموز سوره‌های کوچک قرآن را فرا می‌گیرند و در کنار آن نقاشی و کاردستی‌های هدفمند آموزش داده می‌شود و با ارائه حفظ موضوعی، کودکان خلاق و مسئولیت‌پذیر تربیت می‌شوند.

سلطانی ادامه داد: این دوره مختص طرح تابستانه است که در طول سال هم در قالب پیش 1 و 2 اجرایی می‌شود و البته در کنار آن کتاب پیش دبستانی نیز آموزش داده می‌شود.

مدیر خانه قرآن یوسف زهرا(عج) یزد از اجرای طرح تابستانه برای دختران 8 الی 12 سال خبر داد و گفت: در این طرح دختران هفته‌ای دو روز و روزی دو ساعت آموزش‌های لازم را می‌بینند و این کلاس‌ها از آموزشی، مهارتی، خلاقیت و هنری تشکیل شده و با یک هزینه در چند کلاس شرکت می‌کنند.

وی برگزاری کلاس‌های پسران 8 الی 15 سال را یادآور شد و بیان کرد: کلاس‌های تابستانه یوسف زهرا(عج) شامل فعالیت‌های قرآنی، مداحی، تواشیح، اعتقادی و امام‌شناسی می‌شود که هفته‌ای دو روز به مدت دو ساعت برگزار و به صورت مفهمومی و با خلاقیت و بازی ارائه می‌شود. با توجه به اینکه خانه قرآن یوسف زهرا(عج) از حیاطی زیبا برخوردار است، زمانی از کلاس‌های آموزشی در فضای باز اختصاص یافته و فضایی برای هرچه بهتر برگزار شدن کلاس‌ها را مهیا کرده است.

مدیر خانه قرآن یوسف زهرا(عج) یزد با اشاره به اینکه رشته حفظ بیشترین کلاس‌های آموزشی این دارالقرآن را تشکیل می‌دهد گفت: کلاس‌های حفظ دارالقرآن همچنان طبق روال قبل برگزار و  و کلاس تفسیر قرآن نیز هفتگی برگزار و با استقبال خوبی مواجه است.

وی با اشاره به طرح«چله تثبیت» در این خانه قرآن بیان کرد: چله تثبیت، طرح جدیدی است که در روزهای اخیر آغاز شده و برای اولین بار در یزد به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود و حافظان در 40 روز محفوظات از دست رفته را با برنامه منظم و مهندسی حفظ بازیابی می‌کنند و لذا افرادی که سال‌ها از حفظ دور شده‌اند می‌توانند با این طرح محفوظات را برگردانند. این طرح به صورت حضوری سه روز در هفته و مجازی 6 روز در هفته از اول مردادماه آغاز خواهد شد.

سلطانی مهلت ثبت‌نام در این طرح را تا 28 تیرماه جاری دانست و تثبیت حداقل ۵جزء قرآن، برنامه‌دهی منظم در طول دوره، برگزاری ارزشیابی در طول دوره، ترسیم نقشه مسیر ومهندسی حفظ، نظارت مستمر مربی بر روند یادگیری، ارائه نمودار پیشرفت درطول دوره، اعطای گواهی پایان دوره را از مزایای این طرح اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان پس از ثبت‌نام برنامه 40 روزه را دریافت و از طریق اساتید محترم پیگیری مستمر صورت می‌گیرد و در نهایت آزمون کتبی و شفاهی هر جزء برگزار خواهد شد. البته در پایان آزمون اقرا برگزار و ان شاءالله قرار است در پایان حفظ کل جذب به عنوان مربی در مجموعه یوسف زهرا(عج) صورت گیرد.

سلطانی یادآور شد: علاقه‌مندان برای ثبت نام در این طرح می‌توانند با شماره‌های 09136082885، 09339771466  تماس بگیرند و یا برای اطلاع از جزییات طرح‌های تابستانه با شماره این خانه قرآن 03536272132 تماس گیرند.

انتهای پیام