صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۷۰۷۸۲
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳

تهیه‌کننده فیلم «بدون قرار قبلی» گفت: به دلیل اینکه این فیلم یک اثر معنوی است و معنویت در تمام دنیا حلقه مفقوده زندگی‌های امروز است، یک اثر معنوی می‌تواند در سراسر جهان حرف خود را بزند و مورد استقبال قرار گیرد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمود بابایی تهیه‌کننده فیلم «بدون قرار قبلی»، در نشست خبری فیلم «بدون قرار قبلی» که شامگاه ۲۲ تیرماه، در روزنامه قدس برگزار شد، با اشاره به شرکت فیلم بدون قرار قبلی در جشنواره‌های خارجی اظهار کرد: شرکت فیلم بدون قرار قبلی در جشنواره‌های خارجی در دستور کار است و فکر می‌کنم خبرهای خوبی راجع به جشنواره‌های خارجی داشته باشیم. باید ابتدا وارد جریان جشنواره‌ای شویم و سپس به اکران فیلم در کشورهای دیگر فکر کنیم. البته برنامه‌ریزی و اقدامات لازم در این خصوص صورت گرفته و به دلیل اینکه این فیلم یک اثر معنوی است و معنویت در تمام دنیا حلقه مفقوده زندگی‌های امروز است، یک اثر معنوی می‌تواند در سراسر جهان حرف خود را بزند و مورد استقبال قرار گیرد.  

وی با اشاره به سنگ‌اندازی برخی حین تولید فیلم بدون قرار قبلی در مشهد افزود: مشکلات و سختی‌هایی در مسیر تولید فیلم بدون قرار قبلی وجود داشت که دوستانی برای حل آن‌ ریش‌سفیدی و تلاش کرده‌اند و آستان قدس رضوی نیز حمایت‌های معنوی بسیار خوبی از ما انجام داد. هرچند برخی در مسیر تولید فیلم سنگ‌انداری می‌کردند اما با پای کار آمدن آستان قدس رضوی سنگ‌اندازی‌ها کنار رفت و با ایده‌آل‌ترین شرایط در حرم مطهر فیلم‌برداری کردیم.  

این تهیه‌کننده سینما خاطرنشان کرد: به سینما عشق می‌ورزم، به این مدیوم علاقه‌مند هستم و به نظرم محیط آن منجر به حال خوب می‌شود. در جوامع مختلف نیز وقتی اوضاع معیشتی، اقتصادی و حال مردم بد است، حاکمیت‌ها سوبسیدهایی را به مردم ‌می‌پردازند تا پای مردم به سینما باز شود و از این طریق بتوانند حال آنان را بهبود بخشند اما در ایران این اتفاق کمتر رخ می‌دهد. انتظارم این است که پس از دوره کرونا و رکود و بسته بودن سالن‌های سینما حمایت‌های بیشتری بابت باز شدن پای مردم به سینما رخ دهد؛ اتفاقی که تاکنون کمتر شاهد آن بوده‌ایم.  

بابایی تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود سینما که حال خوبی ندارد، در حال انجام هر کاری برای اکران فیلم بدون قرار قبلی هستیم تا مردم را به سینما بکشانیم اما سینما جزو سبد مخارج خانواده و اولویت‌های مردم نیست. همین مردم تا خصوصی‌ترین اتفاقات سینما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند اما پای خود را به سینما نمی‌گذارند که فیلم تماشا کنند.

وی درخصوص قیمت بلیت سینما و تاثیر طرح شناور فروش بلیت گفت: بلیت سینما گران نیست و به نظرم اتفاقا نسبت به رقمی که در تولید فیلم هزینه می‌شود، ارزان هم هست اما چون اوضاع معیشتی مردم رو به راه نیست، بلیت ۴۵ هزار تومانی هزینه زیادی برای یک خانواده محسوب می‌شود و سرپرست خانواده به روغن، نان و مرغ فکر می‌کند و سینما رفتن به ذهنش نمی‌رسد. در این شرایط طرح شناور فروش بلیت برای بسیاری از افراد انگیزه ایجاد کرده و نتیجه آن را نیز مشاهده کرده‌ایم. پس از اجرایی شدن این طرح استقبال مردم از اکران‌ها بیشتر شده و تعداد بیشتری به سینماها آمده‌اند.  

تهیه‌کننده فیلم بدون قرار قبلی تصریح کرد: رسالت من این است که با توجه به شرایط جامعه و آنچه در آن تخصص دارم، کاری را انجام دهم که بتوانم حال مردم را خوب کنم اما این موضوع به آن معنا نیست که کاری تولید کنم که روح زمانه در آن وجود نداشته باشد. فضاهای تلخی در جامعه ما وجود دارد و خیلی از فیلمسازان با توجه به آن‌ها آثار خود را تولید می‌کنند.  

بابایی درباره فعالیت در شبکه نمایش خانگی بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی صحیح‌ترین مدیوم برای تولید اثر شبکه نمایش خانگی است تا دخل و خرج با همدیگر بخواند اما اینکه من بخواهم در نمایش خانگی کار کنم یا نه، باید بگویم که در حال حاضر صحبتی برای هیچ کاری در این مدیوم انجام نداده‌ام و تمرکز خود را روی به مقصد رسیدن بدون قرار قبلی گذاشته‌ام.  

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ای برای فعالیت در شبکه نمایش خانگی ندارم اما با توجه به خواستگاه و نگاه خود اگر به طرح و متن خوبی برسم، حتما برای تولید آن در نمایش خانگی اقدام خواهم کرد چراکه تصور می‌کنم شرایط سینما تا چند سال آینده بهتر نخواهد شد.

انتهای پیام