صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۷۱۷۲۷
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸

مدیرکل ثبت احوال استان یزد با اشاره به این‌که یزد به لحاظ جمعیت سادات رتبه دوم کشوری بعد از استان مازندران را داراست گفت: ۹ درصد جمعیت استان یزد سادات هستند.

به گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی ثبت احوال استان، محمدعلی مکرمی، مدیرکل ثبت احوال استان یزد ضمن تبریک عید بزرگ و با شکوه غدیر با اشاره به این‌که از لحاظ جمعیت تعداد سادات در استان یزد رتبه دوم کشوری بعد از استان مازندران را  به خود اختصاص داده‌اند، اظهار کرد: بیش از 6 میلیون نفر از جمعیت ایران را سادات ذریه پیامبر اعظم اسلام تشکیل می‌دهند که از مجموع این آمار حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مردانی هستند که اسم آن‌ها با لفظ «سید» و حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نیز زنانی هستند که اسم آن‌ها با پیشوند «سیده» یا پسوند «سادات» همراه است.

دبیر شورای هماهنگی ثبت احوال استان از ثبت تولد یک هزار و ۴۴۲ نوزاد از خانواده سادات در استان یزد در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: ۴۷ نوزاد سید یا سیده در ابرکوه، ۳۹ نفر در اشکذر ،۱۰۹ نفر در اردکان، ۵۱ نوزاد در بافق، ۱۴ نفر در بهاباد، ۳۳ نفر در تفت، ۸۱ نوزاد در مهریز، ۱۱۱ نفر در میبد، ۲۱ نفر در خاتم و مروست و ۹۳۶ نوزاد از سلاله نبی مکرم اسلام در یزد متولد شدند.

مکرمی با اشاره به آمار جمعیت سادات در استان یزد گفت: در کل استان در ۹۴ سال گذشته ۱۳۲ هزار سند هویتی به نام سادات گرانقدر تنظیم شده که ۱۰۱ هزار نفر از آنها در قید حیات هستند.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد با اشاره به آمار جمعیتی ذریه رسول اکرم به تفکیک شهرستان‌های استان گفت: در ابرکوه از مجموع ۶۵۰۰ سند هویتی به نام سادات مرد و زن، ۴۵۰۰ نفر از آنها در قید حیات هستند. این آمار در اردکان از ۸۸۰۰ نفر سادات، ۶۶۰۰ نفر می‌باشد.

وی ادامه داد: در اشکذر از ۶۴۰۰ نفر، ۴۱۰۰ نفر، در بافق از ۵۰۰۰ نفر سادات، ۳۷۰۰ نفر، در بهاباد از ۱۴۰۰ نفر، ۹۵۰ نفر، در تفت از ۱۳۵۰۰ نفر، ۸۵۰۰ نفر، در مهریز از ۱۳۴۰۰ نفر سادات معظم، ۸۶۰۰ نفر و در میبد از ۹۸۰۰ سند کل سادات، ۷۴۰۰ نفر در قید حیات هستند.

مکرمی با اشاره به اینکه در خاتم و مروست از ۲۶۰۰ نفر سادات، ۶۰۰ نفر فوت کرده‌اند گفت: در یزد از مجموع ۶۵۰۰۰ سند تنظیم شده برای سادات جلیل القدر، ۱۰ هزار نفر آنها فوت کرده‌اند.

انتهای پیام