صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۷۲۰۷۳
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تزریق دز یادآور واکسن کرونا در سال جاری برای همه اقشار جامعه مخصوصاً کادر بیمارستانی و کارکنان امری ضروری است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، بهمن نقی پور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، امروز، 29 تیرماه، در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا، گفت: تزریق دز یادآور واکسن کرونا در سال جاری برای همه اقشار جامعه مخصوصاً کادر بیمارستانی و کارکنان امری ضروری است.

وی با تأکید بر لزوم ادامه رعایت پروتکل‌های بهداشت فردی و اجتماعی در مقابله با موج هفتم کرونا، اظهار کرد: مسئولان واحدها برای تکمیل واکسیناسیون یادآور پرسنل و کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی خود اهتمام جدی داشته باشند.

وی با اشاره به ورود موج هفتم کرونا در کشور و استان گفت: ضروری است دستورالعمل‌های لازم برای کنترل موج هفتم کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی دولتی، خصوصی، دانشگاهی و غیر دانشگاهی برای اطلاع رسانی ارسال شود.

نقی پور با اشاره به استفاده از ماسک و تأثیر پیشگیرانه آن در کاهش بار بیماری گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا جدا سازی افراد علامت دار از سالم و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به حجم قابل توجه مسافرت‌های بین شهری گفت: ضروری است مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز به صورت گسترده و جدی در سایت دانشگاه علوم پزشکی، صداوسیما و سایر رسانه‌ها در خصوص مقابله با کووید 19 در موج هفتم اطلاع رسانی کنند و استفاده از اساتید و متخصصین در رابطه با آموزش همگانی در مقابله با بیماری کرونا و تهیه فیلم کوتاه و مصاحبه و غیره و بازپخش آن از تمامی وسایل ارتباط جمعی برای حساس کردن مردم به افزایش مبتلایان به کووید 19 انجام گیرد.

وی استفاده استعلاجی کارکنان و کادر بهداشتی و درمانی در زمان ابتلا به کرونا را 5 روزه دانست و گفت: با توجه به تصمیمات کمیته علمی کووید 19 مدت زمان استفاده استعلاجی کارکنان و کادر بهداشتی و درمانی را در زمان ابتلا به بیماری کرونا 5 روز است.

انتهای پیام