صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۷۲۵۲۲
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴

امام‌جمعه چهاربرج گفت: مادحین در مداحی‌ها، اشعاری انتخاب کنند که اهداف امام حسین(ع) را بیان کرده و حتی‌الامکان اهداف نظام را که جدای از اهداف امام حسین(ع) نیست را بیان و بصیرت‌آفرینی کنند.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام اصغر جلالی، امام‌جمعه چهاربرج ۳۱ تیر در در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در این زمینه پیامبر اکرم(ص) می فرمایند اگر امّت من می‌دانستند که چه فضیلتى در شتافتن به نماز جمعه است، برای آن به رقابت با هم می‌پرداختند.

وی با اشاره به اهمیت حضور در نماز جمعه در روایات، افزود: حضور در نماز جمعه ثواب سفر حج را داشته و در دین مبین اسلام بر آن تاکید فراوانی شده است.

امام جمعه چهاربرج اشاره به نزدیکی به ماه محرم و فرارسیدن ایام سوگواری آقا اباعبدالله علیه‌السلام ادامه داد: باید در همه شهر شور حسینی برپا شود و هیئت‌ها و حسینیه‌ها آماده حضور مردم شوند.

وی با تاکید بر اینکه مداحان در مداحی‌ها از اشعاری استفاده کنند که اهداف قیام امام حسین(ع) بیان شود، تصریح کرد: مادحین در مداحی‌ها ، اشعاری انتخاب کنند که اهداف امام حسین(ع) را بیان کرده و حتی‌الامکان اهداف نظام را که جدای از اهداف امام حسین(ع) نیست را بیان و بصیرت‌آفرینی کنند.

حجت‌الاسلام جلالی با تاکید بر اینکه باید در همه اعمال مواظب باشیم به ریا مبتلا نشویم، اظهار کرد: حقیقت ریا همان خواستن منزلت و اعتبار و آبرومندى نزد مردم به وسیل انجام دادن عبادت است.

وی عنوان کرد: هرگاه مؤمن در دلش میل قرب به حضرت پروردگار یا رسیدن به ثواب‌ها یا نجات از عذاب‌هاى آخرتى یا تحصیل رضایت پروردگار یا اطاعت امر او پیدا شود، سپس اراده کرد و آن عبادت را انجام داد، این عبادت با مقصد قربت و اخلاص است اما اگر در دلش میل شهرت و مدح خلق پیدا شد، به طورى‌که آن عمل را برای رسیدن به یک غرض غیرالهی در فلان کار خیر تصور کرد و سپس اراده کرد و انفاق کرد، این عمل ریایى و شیطانیست؛ هرچند هنگام انفاق به دلش بگذراند که انفاق مى‌کنم براى رضاى خدا.

حجت‌الاسلام جلالی با بیان اینکه نیت به تصنع و ساختگى درست نمى‌شود، اظهار کرد: نیت به تصنع و ساختگى درست نمى‌شود تا مقدارى از زمان لازم داشته باشد، بلکه آنى است و در کمتر از چشم به هم گذاشتن ممکن است میل و اراده حاصل شود و آن میل اگر رحمانى باشد، عبادت کرده و اگر شیطانى باشد، معصیت کرده است.

 

انتهای پیام