صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۷۲۷۵۸
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری از مراکز بهداشتی و درمانی درخواست کرد که در آماده‌باش کامل باشند، تصریح کرد: ۳۰۰ مرکز بهداشتی در استان کار تزریق واکسن را انجام می‌دهند، تزریق دز یادآور کرونا مورد توجه جدی قرار بگیرد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، محسن حسین میرزایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری، امروز، اول مردادماه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به اینکه پس از سه ماه آرامش از لحاظ شیوع بیماری کرونا وارد پیک جدید این بیماری شده‌ایم، اظهار کرد: دلایل متعددی از جمله ورود مسافران داخلی و خارجی، کاهش شدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عادی‌انگاری در برابر این بیماری در افزایش موارد ابتلا و ایجاد خيز جدید مؤثر است.

حسین‌میرزایی افزود: عادی‌انگاری در برابر ويروس کرونا موجب افزایش آمار می‌شود، نباید در برابر این بیماری دچار غافلگیری شویم، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان ۳۷ درصد و در شهرهای قرمز کمتر از این میزان است.

وی با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرهای قرمز باید به بالای ۸۰ درصد برسد، تأكيد کرد: در حال حاضر چهار شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است، باید رعایت پروتکل‌ها را در ادارات و مکان‌های پرتجمع جدی بگیریم، کرونا تمام نشده است و نباید اجازه دهیم میزان ابتلا افزایش پیدا کند، اگر در این فرصت طلایی بیماری کنترل نشود با مشکل مواجه خواهیم شد.

حسین‌میرزایی تصریح کرد: هشدارهای لازم به مردم در خصوص تبعات بیماری کرونا داده شود، اما جامعه را ملتهب نکنیم، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در ادارات مورد توجه جدی قرار بگیرد، آموزش و پرورش و اداره‌کل میراث فرهنگی از ارائه خدمات اسکان به مسافرانی که سه دز واکسن تزریق نکرده‌اند، خودداری کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با تأکید بر اینکه مدارس و دانشگاه‌ها در موعد مقرر بازگشایی خواهند شد، گفت: متولیان باید الزامات در این خصوص را از هم‌اکنون در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: وضعیت کرونا بسیار شکننده است، تالارهای پذیرایی و سایر مراکز تجمیعی با یک دوم ظرفیت اقدام به پذیرش کنند، همچنین طرح شهید سلیمانی در امر پیشگیری و مقابله با کرونا فعال شود.

حسین‌میرزایی با بیان اینکه مراکز بهداشتی و درمانی در آماده‌باش کامل باشند، تصریح کرد: ۳۰۰ مرکز بهداشتی در استان کار تزریق واکسن را انجام می‌دهند، تزریق دز یادآور کرونا مورد توجه جدی قرار بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان گفت: آموزش و پرورش و اداره‌کل ورزش و جوانان فضاهای خود را در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار دهند.

انتهای پیام