صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۷۴۱۶۵
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۷

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری فارس‌ از تشکیل قرارگاه عفاف و حجاب در این استان خبر داد و گفت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی در این حوزه در قالب قرارگاه مذکور اجرایی می‌شود.

به گزارش ایکنا از فارس، سید ابوالحسن حقایقی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری فارس‌ عصر پنج‌شنبه، 6 مردادماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان که با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد، از تشکیل قرارگاه عفاف و حجاب در این استان خبر داد و گفت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی در این حوزه در قالب قرارگاه مذکور اجرایی می‌شود که از جمله طرح‌های این قرارگاه طرح چهارشنبه‌های طلایی است که توسط معاونت اجتماعی سپاه اجرا شده است.

وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته فعالان و نخبگان فرهنگی با مدیریت امام جمعه شیراز برای تحقق منویات مقام معظم رهبری برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی را تهیه کرده و در سفر ریاست‌ جمهوری رونمایی شد، گفت: پس از آن همه دستگاه‌ها و نهادها با تشکیل یک قرارگاه واحد برای اجرایی شدن آن تلاش کنند که سبک زندگی ایرانی اسلامی، انسجام اجتماعی و انسجام جبهه فراگیر در حوزه فرهنگ و رسانه از مهم‌ترین محورهای این نقشه است.

حقایقی با تصریح اینکه 42 دستگاه نیز جایگاهشان تعیین و 89  برنامه برای اجرا مشخص شده است، افزود: دستگاه‌های استان فارس از ابتدای مردادماه اعلام آمادگی کردند تا این نقشه اجرایی شود‌ همچنین مرکز رصد و پایش فرهنگی در کنار شورای فرهنگ عمومی برای اقدام موثرتر فعالیت‌های فرهنگی ذیل نقشه مهندسی فرهنگی راه‌اندازی شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استاندار فارس با بیان اینکه تشکیل شورای پژوهشی برای تدوین برنامه‌های سال آینده از دیگر اقدامات در راستای اجرای نقشه مهندسی فرهنگی است، گفت: طرح خانواده متعالی نیز با دبیرخانه دائمی و تشکیل 4 گروه تخصصی خانواده اسلامی را در اولویت قرار داده است.

انتهای پیام